کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 268
  • بازدید دیروز : 133
  • بازدید کل : 237416

وظایف حسابرسان در برابر پول شویی و فساد اقتصادي


وظایف حسابرسان در برابر پول شویی و فساد اقتصادي

پاورپوینت در مورد وظایف حسابرسان در برابر پول شویی و فساد اقتصادي در 20 اسلاید زیبا همراه با تصویر

 

بخشی از متن :

چکیده:

سازمان بین المللی شفافیت که بر اساس مبانی و مفروضات خاصی که در زمینه مبارزه با فساد و شفافیت اطلاعات مالی-اقتصادي کشورهاي جهانی را درجهبندي میکند معتقد استاساساً فساد مالی و پولشویی چون بر صورتهاي مالی و ثبات اقتصادي تأثیرگذار است نقش حسابرسان را به عنوان ناظران مالی در این رابطه بسیار مهم میداند. از اینرو این مقاله به بررسی فساد، پولشویی و نقش و وظایف حسابرسان در پیشگیري از این پدیدهها میپردازد. بر اساس نتایج این مطالعه، انتظاراتی که از حسابرسان در چارچوب مبارزه با فساد و پولشویی میرود عبارتند از: بررسی دقیق کاهش غیرمترقبه حسابس هاي دریافتی از طریق سوخت مطالبات، دریافت صورتحسابهاي غیرواقعی، بررسی بروز تغییرات غیرعادي در حسابهاي متعارف و الگوهاي معاملاتی، بررسی نحوه واگذاري مناقصات، نحوه خرید کالاها و خدمات و بررسی پرداخت وجه از شرکت به اشخاص یا نهادههایی که در ارتباط با فعالیت شرکت نمیباشند، کشف پرداختهاي نامشروع، بررسی معاملات مشکوك، آموزشهاي کاربردي خاص براي مبارزه با فساد مالی، بررسی روابط استخدامی افراد مشکوك و... بنابراین وظیفه حسابرسان در قبال مبارزه با فساد مالی و پولشویی در قالب مسئولیتهاي اجتماعی بسیار بااهمیت است.

مقدمه:

فساد از قدیمیترین معضلات جامعه بشري است که از دیر باز مورد توجه اندیشمندان و متفکران علوم مختلف بوده است. این معضل به پیکره سیاسی، اقتصادي و اجتماعی یک کشور آسیب میرساند. به یقین میتوان گفت که از نظر فساد هیچ کشور پاکی در جهان وجود ندارد. و در فهرست سازمان بینالمللی شفافیت- که هر ساله کشورها را بر حسب میزان فساد رتبه بندي میکند- هیچ کشوري از قلم نمیافتد، مگر آنکه در این باره آماري از این کشور وجود نداشته باشد. به این ترتیب، کشورهاي مختلف با تلقی به فساد به عنوان مسالهاي اجتنابناپذیر در پی آن بودهاند تا ساختار سیاسی و ترتیبات نهادي خود را به گونهس اي برپا کنند که کمترین میزان فساد را داشته باشند. امروزه فساد مهمترین خطري است که ثبات دولتها را تهدید می کند.همچنین پولشویی که نوعی فساد اقتصادي است باعث بیماري جوامع بشري میشود. با توجه به ابعاد پیچیده و آثار منفی فساد و پولشویی در اقتصادهاي ملی، بیشتر کشورهاي در حال توسعه، تدابیري را در قالب تدوین قوانین مناسب و ساز و کارهاي نظارتی در سیستمهاي اقتصادي، اداري و مالی براي جلوگیري از نفوذ و گسترش فساد و پولشویی در اقتصاد خود ترسیم کردهاند. کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل مواد مخدر، حجم زیاد اقتصاد زیرزمینی و فساد اقتصادي و ضعف نظام مالی در نظارت بر پدیدهي پولشویی و وجود مؤسسات مالی متعدد خارج از نظارت بانک مرکزي داراي شرایط مناسبی براي نفوذ پولشویان و ضربه زدن به نظام مالی کشور است. این مقاله به بررسی فساد اقتصادي، پولشویی و وظایف حسابرسان میپردازد.

2 - فساد اقتصادي

کلمه فساد (corruption) از ریشه لاتینی (rumpere) به معنی شکستن یا نقض کردن است و آنچه که شکسته یا نقص میشود میتواند یک شیوه رفتار اخلاقی یا اجتماعی و یا مقررات اداري باشد. در لغت فارسی براي فساد معانی مختلفی مانند:تباهی، گزند، زیان، ظلم و ستم، شرارت و بدکاري، عمل ناشایست و زشت، فسق و فجور، دشمنی و کینه و آشوب ذکر شده است. به عقیده ماکیاولی فساد جریانی است که طی آن موازین اخلاقی افراد سست و فضیلت و تقواي آنها به نابودي کشیده میشود و از آنجائی که بیشتر افراد از نظر درجه تقوي و پرهیزکاري ضعیف هستند، زمینه فساد در آنها همواره وجود دارد مگر زمانی که تحت هدایت و نفوذ یک رهبر بزرگ قرار گیرند.

بدیهی است همیشه سوءاستفاده از قدرت و امکان دولتی،صرفاً براي منابع شخصی نیست: بلکه میتواند در راستاي تأمین منافع یک حزب و تفکر سیاسی خاص، طبقه خاص، دوستان یا فامیل خود باشد. فساد ممکن است سوءاستفاده یک جانبه در ادارات دولتی از جمله اختلاس، پارتی بازي و... یا سوءاستفاده در روابط میان کارگزاران بخشهاي خصوصی و دولتی مانند رشوه، اخاذي، کلاهبرداري و تقلب3، اعمال نفوذ به خصوص در مناقشه ها باشد. فسادمعمولاً در تمام ادارات سیاسی و بروکراتیک به صورت کوچک یا بزرگ، سازماندهی شده یا سازماندهی نشده، میتواند وجود داشته باشد.

از آنجا که فساد مبادله اي پنهانی و مخفی است: بنابراین اندازه گیري و مشاهده آن مشکل خواهد بود. اما برخی از سازمانها و نهادها از جمله بانک جهانی، سازمان شفافیت بین الملل و بنیاد پرایزواتر هاوس کوپر در تلاش اند تا شاخصهاي فساد را محاسبه کنند و در تمام این موارد یافته ها بر اساس نظر خواهی از شهروندان، کاسبان و اندیشمندان بوده و نتایج بدست آمده بیشتر بر اساس ادراك است که البته به نوبه خود قابل اطمینان بود و اعتبار محاسبات آنها در طول زمان مورد تأیید بسیاري از مراجع قرار گرفته است.

1-2 عوامل مؤثر بر فساد اقتصادي و آثار آن از دیدگاه حسابرسان عوامل متعددي به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در ایجاد و گسترش فساد دخیل هستند. از جمله این عوامل میتوان به مواردزیر اشاره کرد.

الف: وجود دولت هاي ناکارآمد: بیشتر کشورهاي جهان سوم، با شدت و ضعف متفاوت در رده دولت هاي نا کارآمد قرار دارند. از جمله مشخصه هاي ناکارآمد، فقدان یا ضعف نظم و انضباط اجتماعی است که به دنبال آن مواردي همچون انحصار قدرت و سوءاستفاده صاحبان قدرت، عدم نظارت بر رفتار حکام با توده مردم، فرار مالیاتی، توزیع ناعادلانه درآمد، عدم شفافیت و پاسخگویی در نظام حکومتی، عدمشفافیت در تشخیص منابع و نظام بودجهریزي و فقدان قوانین و مقررات شفاف، رخ خواهد داد که تمام این موارد اتلاف منابع، کاهش کارآیی و فساد مالی را موجب میشود. درجهي بالاي فساد مالی میتواند به ناکارآمدي سیاستهاي دولتی منجر شود. پژوهشها نشان میدهد فساد به کاهش سرمایه گذاري و در نتیجه، کاهش رشد اقتصادي منجر میشود. فساد مالی میتواند فعالیتهاي اقتصادي را از حالت مولد به سوي ویژه خواريها (رانتها) و فعالیتس هاي زیرزمینی سوق دهد.

ب: ضعف حاکمیت شایسته سالاري: یکی از چالشهاي جدي کشورهاي عقبمانده، بیتوجهی به عنصر قابلیت و شایستگی افراد جامعه است. عدم حضور نیروهاي متخصص و لایق در بخشهاي مختلف، منجر به ناکارآمدي و عدم شفافیت در فعالیتس هاي آن بخش میانجامد و به تبع آن بستر بروز فساد گسترش مییابد.

ج: فقر و کمبود درآمد: از جمله دلایل اصلی فساد، فقر و درآمد ناکافی است. زیرا احتمال اینکه افراد نیازمند، اصول و معیارهاي اخلاقی را زیر پا بگذارند، بیشتر خواهد بود.

د: عوامل فرهنگی و اخلاقی: گسترش فرهنگ قدرتطلبی، قانونگریزي، ضعف وجدان کاري و انضباط اجتماعی و کاهش پایبندي به اصول اخلاقی و مذهبی، میتواند از جمله عوامل دیگر ایجاد فساد باشد.

از دیدگاه حسابرسان به رغم آن که پولشویی ممکن است صورتهاي مالی را تحت الشعاع خود قرار ندهد اما تجارب جهانی نشان میدهد که:

-1 هر گونه فساد مالی به نوعی صورتهاي مالی را تحت الشعاع قرار خواهد داد؛

-2 فساد مالی بر خلاف پولشویی که ممکن است در صورتهاي مالی مؤثر نباشد یکی از اقلام ترازنامه یا سود و زیان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.(حسابرسی مالی)؛

-3 فساد مالی باعث خواهد شد که عملکرد مدیران و شرکتها به درستی ارزیابی نشوند.(حسابرسی عملکرد)؛

-4 فساد مالی باعث خواهد شد که درآمد مشمول مالیات اشخاص بدرستی مشخص نگردد.(حسابرسی مالیاتی)،

-5 فساد مالی باعث خواهد شد که حقوق برخی سهام داران به نفع برخی سهامداران دیگر ضایع شود.(وظایف بازرس قانونی)؛

-6 فساد مالی برخی حقوق اجتماعی شهروندان را مورد تعرض قرار میدهد.(مسئولیت اجتماعی حسابرسان).

-7 سرانجام فساد مالی میتواند استقلال حسابرسان را نیز مورد تعرض قرار دهد و یا درصدد خرید اظهار نظر حسابرسان برآیند.

 

3- پولشویی

1-3 مفهوم پولشویی و انواع آن

پولشویی مفهومی است که طی دو دههي گذشته، توجه بسیاري از صاحبنظران را به خود جلب کرده و جایگاه خود را به مثابه یکی از موضوعات مهم در ادبیات حقوقی و اقتصادي باز کرده است. همان گونه که از این واژه استنباط میشود، پول کثیفی وجود دارد و طی فرایندي تطهیر میشود. منظور از پول کثیف در ادبیات پولشویی، عوایدي است که از فعالیت مجرمانه حاصل میشود. مجرمان به منظور جلوگیري از شناسایی نوع و شیوهي فعالیتشان توسط مجریان قانون، با انجام فعالیتهایی که ممکن است توسط خودشان یا افراد دیگر انجام گیرد، منشأ پولهاي آلوده را تا حد ممکن مخفی میکنند. آنچه مسلم است چنین فعالیت هایی باعث بروز لطمات جبران ناپذیري به اقتصاد کشور خواهد شد و چنین لطماتی دولت را ملزم میکند که با این پدیده مقابله کند.

چهار نوع پولشویی به شرح ذیل قابل شناسایی است:

-1 پولشویی درونی: شامل پولهاي کثیف به دست آمده از فعالیتهاي مجرمانه در درون یک کشور است که در همان کشور نیز شسته میشود.

-2 پولشویی صادر شونده: شامل پولهاي کثیف به دست آمده از فعالیتهاي مجرمانه در درون یک کشور است که خارج از آن کشور تطهیر میشوند.

-3 پولشویی وارد شونده: شامل پولهاي کثیف حاصل از فعالیتهاي مجرمانه در سایر نقاط جهان است که در درون کشور دیگري شسته میشوند

 

2-3 مراحل مختلف تبدیل پول کثیف به پول تمیز (پولشویی)

به طور کلی فرآیند پولشویی به سه روش انجام می شود که عبارتند از:

جایگذاري: اولین روش فرآیند پولشویی، جایگذاري یا تزریق عواید حاصل از فعالیتهاي مجرمانه به شبکه مالی رسمی است.که یا براي سپرده گذاري در بانکهاي داخلی یا دیگر مؤسسات مالی رسمی خارجی و یا براي خرید کالاهاي با ارزش مانند آثار هنري، هواپیما، فلزات و سنگهاي قیمتی به بیرون از مرزها انتقال داده شده و با هدف تبدیل در آمدهاي حاصل از حالت نقدي به ابزارها و دارایی هاي مالی، انجام میشود؛

لایه گذاري: ایجاد داد و ستدهاي پیچیده مالی را به منظور مبهم کردن مسیر حسابرسی، لایه گذاري میگویند.

ادغام: یکپارچه سازي پول را در قالب یک نظام اقتصادي و مالی مشروع، ادغام میگویند. چنانچه مرحله لایه گذاري با موفقیت انجام شود، عواید شسته شده با استفاده از طرحهاي یکپارچه سازي به نحوي به جریان اصلی اقتصادي وارد می شوند این مرحله با روشهاي متعددي مانند سوق دادن دارایی هاي نامشروع به سوي اشخاص و شرکتهایی انجام میگیرد که به نحوي با مجرمان در ارتباط اند.

حسابرسی در مبارزه با فساد دو نقش متفاوت دارد:

پیشگیری و کشف یعنی هم مانع از بروز فساد شود، و هم این که موارد فساد را کشف کند. اگر حسابرسان فساد را کشف کنند، این امر می تواند عامل بازدارنده نیز باشد. در نتیجه، از فساد بیشتری جلوگیری شود و فساد کمتری برای کشف وجود داشته باشد. البته نئو و همکاران نتیجه گرفته اند که ترکیبی از روش های پیشگرانه و کشف بهترین راه برای کاهش فساد است. دای و استاینه ورست نیز بیان می کنند که حسابرسان نقش خود را در جلوگیری از فساد میدانند، نه کشف فساد.

البته این موضوع قابل انکار نیست که مشارکت و ورود حسابرسان در رابطه با پیشگیری و کشف فساد، در بهبود شفافیت و پاسخگویی، آثار مثبت با اهمیتی خواهد داشت. برخی از اهل حرفه بر این باورند که جلوگیری از فساد آسان تر از کشف آن است. زیرا فساد ردپایی از شواهد باقی نم یگذارد. به همین دلیل حسابرسان نقش کمرنگ تری در کشف فساد ایفاء میکنند. با این حال میتوانند با اشاره به حوزه هایی که در آنها فرصت هایی برای ایجاد فساد وجود دارد، به جلوگیری از فساد کمک کنند. البته فعالیت های پیشگرانه از فساد نیز گاهی به دلیل انتصاب سوگیرانه ی حسابرسان، استقلال و بی طرفی خود را از دست میدهد و با فشارهای مدیریتی و سیاسی موجب به وجود آمدن مدیریتی غیر شفاف در بخش های دولتی می شود. گاهی نیز هیچ اراده ی سیاسی و علاقه ای به شنیدن توصیه های حسابرسان برای اصلاح بخش دولتی به منظور جلوگیری از فساد وجود ندارد. حتی در برخی مواقع تهدیدات و محدودیت های گوناگونی علیه حسابرسان برای جلوگیری یا حتی کشف فساد وجود دارد.

در مفاسد مالی که به صورت افقی در بین فعالان اقتصادی با قدرت برابر و روابط نزدیک یا بین فعالان اقتصادی و حوزه ی مالیاتی اتفاق میفتد، امکان دستیابی حسابرس به مدارک فساد به مراتب آسان تر و قابل اثبات تر از مفاسدی است که در شبکه های عمومی غیر رسمی اتفاق میفتد. در این موارد اخیر حامیان اصلی فعالان و بنگاههای اقتصادی به مراتب قوی تر از خود اشخاص حقیقی و حقوقی اقتصادی هستند. به طوری که مجبور به رعایت و احترام به منافع سیاسی حامی می شوند. سیاستمداران و حامیان اصلی واحدهای اقتصادی که در آنها فساد مالی اقتصادی رخ می دهد، از توانایی خود برای نفوذ و شکلدهی به قوانین حکومتی استفاده می کنند.

چگونگی جلوگیری یا مبارزه ی حسابرسان با فساد

طبق گزارش سازمان شفافیت بین المللی، جایگاه ایران به لحاظ درک فساد در مقایسه با سال 2017 که از بین 176 کشور در رتبه ی 130 بود، این جایگاه با هشت پله نزول در سال 2018 در بین 180 کشور دنیا به 138 تنزل کرده است. شاخص ادراک فساد میزان فساد موجود در میان مقامات دولتی و سیاستمداران را نشان م یدهد. این شاخص نشان م یدهد که وضعیت فساد در بخش عمومی هر کشور چگونه است.

گزارش های تهیه شده توسط سازمان بین المللی شفافیت، بر پایه ی معیارهایی همچون مدیریت دولتی در کشورها، شرایط دسترسی شهروندان به خدمات عمومی، ساختار حقوقی و قضایی حاکم در کشور و موقعیت بخش خصوصی است. با عنایت به مراتب فوق و در نظر گرفتن مقایسه ی رفاه عمومی شهروندان و مسئولیت پاس خدهی بخش دولتی به شهروندان تنزل بیشتر در این شاخص چندان دور از ذهن نخواهد بود. از این رو، به منظور جلوگیری از ریشه دواندن فساد در نظام مالی و اقتصادی کشور و همچنین جلوگیری از نهادینه شدن آن، مبارزه با فساد باید جزو برنامه های اصلی هر سازمان به ویژه حسابرسان آن باشد.

با توجه به این که فساد مالی یک عمل غیرقانونی است، انتظار می رود شرکت ها و سازما نها ریسک مشارکت در روش های فاسد را مدیریت کنند. به طوری که این کار با شناسایی حوزه هایی که فساد در آن اتفاق میفتد، ارزیابی شود و از طریق استقرار و نظارت بر کنترل های داخلی برای جلوگیری از فساد انجام شود. به عبارتی، باید یک سیاست صریح و روشن در رابطه با فساد طراحی و پیاده سازی شود.

به همین منظور باید مسیر همه نوع گزارش احتمال وجود فساد، بررسی و کنترل شود تا از طریق مستندسازی مناسب برای تمام مراحل اداری و مالی از جمله فرآیندهای خرید، فروش، استخدام و سایر مبادلات و فعالیت های مالی و غیر مالی که تاثیر اقتصادی خواهد داشت و همچنین با تفکیک وظایف مربوط به هر فرآیند، از ایجاد فساد جلوگیری به عمل آید. البته مسیرهای کنترلی باید طوری طراحی و پیاده سازی شوند تا از طریق مدیران نیز به راحتی زیر پا گذاشته نشود. بنابراین، ضرورت کنترل های خاص، مانع باطل کردن این کنتر لها توسط مدیریت شود. در این بین نظارت بر کنترل داخلی و حتی در برخی موارد طراحی و اصلاح کنترلها از وظایف کلیدی حسابرسان داخلی، مستقل و کمیته ی حسابرسی شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی خواهد بود.

با توجه به این که نقش مدیریت شرکتها و سازما نها در مبارزه با فساد یا حتی انجام فساد برجسته است، ضرورت وجود کمیته ی حسابرسی برای برنامه ریزی و نظارت بر اعمال و وظایف هیئت مدیره و سایر ارکان مدیریت هر سازمان و شرکتی، درک و احساس می شود. در این جا این سوال مطرح است که کمیته ی حسابرسی برای این که خود دچار فساد و در معرض رشوه قرار نگیرد، چگونه باید انتخاب شود. البته به نظر می رسد انتخاب کمیته ی حسابرسی و حتی حسابرسان مستقل توسط یک سازمان مستقل از شرکت ها و سازمان های مورد نظارت، استقلال و در معرض فساد قرار نگرفتن آنان را بیشتر می کند.

معمولا نقش حسابرسان داخلی در کشف فساد برجسته تر است. در حالی که حسابرسان مستقل به رغم این که از استقلال بیشتری برخوردار هستند کمتر این کار را انجام میدهند. دلیل این امر احتمالا این است که کار حسابرسان مستقل با ارزیابی ریسک هدایت می شود و بر شناسایی تحریف در صورت های مالی تمرکز دارد. بنابراین، اگر فساد مالی منجر به تحریف در صورت های مالی نشود، این احتمال وجود ندارد که حسابرسان مستقل بر کشف آن متمرکز شوند. البته در بسیاری از موارد در صورت های مالی واحد اقتصادی عامل فساد، این تخلفات به شکل اظهارات غلط و دوگانه ظاهر می شود، که متداول ترین آنها رشوه خواری و تضاد منافع است که ممکن است از طریق اشتباهات طبقه بندی، درآمدهای افشانشده، و هزینه های جعلی نمایان شود. با این حال، پنهان کردن هزینه های غیر قانونی، از جمله رشوه، در دفاتر قانونی بسیار شایع است. چرا که پرداخت های شخص یا سازمان رشو هدهنده فاقد هرگونه مدارک و مستندات پشتوانه ی این گونه پرداختها است.

نقش و مسئولیت حسابرسان در مبارزه با پول شویی

حسابرسی به عنوان یک ساز و کار نظارتی برای بررسی دقت و درستی اطلاعات مالی و جلوگیری از سوء استفاده های مالی است. حسابرس مستقل به طور ویژه می تواند برای کشف جرایم مالی به کار گرفته شود. با توجه به این که حسابرسان دفاتر حسابداری صاحب کاران خود را بررسی و هر گونه تخلف مالی در امور شرکت را اعلام میکنند، بنابراین، آنان را به عنوان خط مقدم مبارزه با پولشویی می پندارند. البته چگونگی انعکاس تخلفات مالی و موارد پول شویی در گزار شهای حسابرسی همواره از مسائل بحث برانگیز بوده است، و با افزایش پیچیدگی و تنوع فعالیت های اقتصادی، قوانین و مقررات مختلف و در حال تغییر، باعث شده است که انتظارات از حسابرسان مستقل به عنوان مسئولان ناظر بر اشخاص حقوقی افزایش یابد. از طرفی، حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در آمریکا نیز منجر به برخی اقدامات این دولت با هدف جلوگیری از تروریسم و فعالیت های پول شویی مرتبط با آنها شده است.

حسابرسان مستقل هنگام برنامه ریزی و اجرای روش های حسابرسی باید شناخت کلی از چارچوب قوانین و مقررات مربوط به واحد مورد رسیدگی و صنعتی آن به دست آورد. با این حال، در چند سال اخیر اظهارنظر و حتی رسیدگی های حسابرسان محدود به کنترل رعایت مفاد چک لیست ابلاغی از مراجع ذیربط )سازمان حسابرسی( شده است. به همین دلیل به نظر می رسد حسابرسان تمایلی به پرداخت عمیق به مسائل پول شویی در حساب های مالی صاحبکاران ندارند، و در صورت وجود، این موارد بسیار نادر و انگشت شمار هستند. در صورتی که طبق ماده ی 2 قانون مبارزه با پول شویی، جرم پول شویی شامل، تحصیل، تملک، نگهداری و استفاده از عواید حاصل از فعالیت های غیر قانونی، انتقال منابع مالی شرکت و تسهیلات دریافتی از بانکها به حساب های شخصی سهامداران و شرکاء و پنهان کردن محل مصرف واقعی این منابع مالی است، که مصادیق آن در برخی از شرکتها وجود دارد، ولی در گزارش حسابرسان مستقل اثری از این موارد دیده نمی شود.

نتیجه گیری

..................

منابع:

ادامه و ............................


مبلغ واقعی 59,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 50,150 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 452

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

هدیه های آسمان ششم

هدیه های آسمان ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب هدیه های آسمان پایه ششم قرار داده شده است که می تواند در طول یک سال مورد استفاده قرار گیرد این آزمون ها در دو قالب word و pdf هستند و شما می توانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید. ... ...

دریافت فایل : هدیه های آسمان ششم
۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید   این روزها و با گسترش آپارتمان‌ نشینی، دسترسی به گل و گیاه و داشتن باغچه بسیار کمتر شده است. از آنجا که روح انسان نیاز به طراوت و شادابی دارد، لازم است که این نیاز را به شکل دیگری جبران کنیم. برای این منظور ... ...

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story For those who could read between the lines, the censored news out of China was terrifying. But the president insisted there was nothing to worry about.   Fortunately, we are still a nation of skeptics. Fortunately, there are those among ... ...

دریافت فایل : The Premonition: A Pandemic Story
The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers ThemLearn the history and basics of cryptocurrency and blockchains: There’s a lot of information on cryptocurrency and blockchains out there. But, for the uninitiated, ... ...

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

  Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architectureThis new textbook provides a comprehensive introduction to every aspect of the technology of low-rise construction. It includes sub-structure (site work, setting out and foundations) and ... ...

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند   لیست زیر را جدی بگیرید و برای سلامتی ذهن و بدن تلاش کنید. سعی کنید با عمق وجود به دریافت انرژی و شادی از موارد ذکر شده توجه نمائید.     * این فایل شامل word و pdf می باشد. ... ...

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش (مقاله) یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر فروشنده حرفه ای باید آن را داشته باشد، استفاده از تکنیک های روانشناختی و همچنین تسلط بر انواع سوگیری های شناختی برای اثرگذاری بر تصمیم گیری مشتریان، به یکی از ضرورت های شغل فروشندگی تبدیل شده است.    * این فایل ... ...

دریافت فایل : روانشناسی فروش چیست
علوم ششم ابتدایی

علوم ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...

دریافت فایل : علوم ششم ابتدایی

چگونه با فروش در آمازون میلیاردر شویم

راهکارهای فروش در آمازون چگونه با فروش درسایت امازون میلیاردر شویم   تجارت با آمازون   امروزه یکی از بزرگترین پلتفرم های دنیا آمازون می باشد که به شما امکان درآمدزایی را می دهد. شما می توانید در این پلتفرم بعنوان فروشنده ثبت نام کنید و کالای مد نظر خود ...

مطالعات اجتماعی ششم

مطالعات اجتماعی ششم

در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...

دریافت فایل : مطالعات اجتماعی ششم
Physics of the impossible

Physics of the impossible

Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...

دریافت فایل : Physics of the impossible
Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...

وینگ چون کونگ فو مهارت پایه انگشت

وینگ چون کونگ فو مهارت پایه انگشت

Wing Chun Kungfu Yong Chun Basic Skill of Dart Finger (Biaozhi) by Lu Baijun   Wing Chun Kungfu Yong Chun مهارت پایه انگشت Dart (Biaozhi) توسط لو بایجون   انگشت Dart انگشت معمولی در Yongchun است. به ارث بردن تکنیک های اساسی حمله و دفاع از شیائو نیان تو (Xiao Nian Tou) ، ... ...

ریاضی ششم ابتدایی

ریاضی ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب ریاضی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را به آزمون در طول سالتحصیلی تامین کند و قابل استفاده توسط معلمان و اولیا است. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا در صورت تمایل بتوانید تغییرات دلخواه را در آن ... ...

دریافت فایل : ریاضی ششم ابتدایی
The real price of everything : rediscovering the six classics of economics

The real price of everything : rediscovering the six classics of economics

The real price of everything : rediscovering the six classics of economics In his New York Times bestsellers Liar’s Poker and Moneyball, Michael Lewis gave us an unprecedented look at what goes on behind the scenes on Wall Street. Now he takes us back across the centuries ... ...

فارسی ششم

فارسی ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز های شما را برای امتحان از کتاب در طول سال تامین کند. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ها اعمال نمایید. ... ...

دریافت فایل : فارسی ششم

سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه

توضیحات: دانلودفایل PDF سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تیرماه 401 سال تحصیلی: 1402 سوالات ریاضی کل کشور تعداد صفحات : 42 فایل باسایت  فورکیا ...

پوشاک و زیورآلات مردم ترکمن.png

پوشاک و زیورآلات مردم ترکمن.png

پوشاک و زیورآلات مردم ترکمن.png ... ...

آموزشی صوتی و رایگان اغلب زبان ها.pdf

آموزشی صوتی و رایگان اغلب زبان ها.pdf ...

پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز

پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز  با فرمت ppt ودر 35 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز   فهرست: لینوکس (Linux) چیست؟ توزیع‌های لینوکس مایکروسافت ویندوز (Microsoft Windows) نسخه‌های ...

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل وکتور لایه باز طرح هاسکی قابل ویرایش و تغییر سایز فرمت فایل : Cdr,Ai,Eps,Png,Pdf ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل اکسل و فایل ورد دیکشنری تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی دورلند

فایل اکسل و فایل ورد دیکشنری تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی دورلند

دیکشنری تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی دورلنداین دیکشنری یکی از معروفترین واژه نامه های تخصصی پزشکی در جهان است و دارای بیش از 23000 لغت تخصصی پزشکی است توجه: فایل ورد بعلت حجم بسیار زیاد لغات و ترجمه فارسی آنها ممکن است در کامپیوترهای ضعیف موقع بازکردن یا ادیت هنگ کند اما ... ...

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما