کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 104
  • بازدید دیروز : 226
  • بازدید کل : 349449

مقاله در مورد لامپ - تابش های طیف الکترومغناطیس در لامپ های فلورسنت


مقاله در مورد لامپ - تابش های طیف الکترومغناطیس در لامپ های فلورسنت

پاورپوینت مقاله در مورد لامپ - تابش های طیف الکترومغناطیس در لامپ های فلورسنت در 66 اسلاید جامع و کامل

 

بخشی از متن مقاله :

 

يك لامپ التهابي از مراحل زير تشكيل شده است:

1-فلز Flare

2-حباب Bulb

3-سرپيچ Cap

4-سيم ولدز يا ليدين وايرLead in wire

5-آيلت Eyelet

6- فلامنت Filament

7- آنكارواير Anchor wire

8- آيلت Eyelet

 

نكاتي در مورد تاريخچه توليد و استفاده فيلامنت:

سال 1097 براي اولين بار از كربن كه داراي نقطه ذوب 3650 گرادسلسيوس ( ) به اضافه اليافي از جنس پارچه نسوز يا چوب خيزران اين موارد را كربنيزه مي كردند. اين مواد به علت اينكه تا دماي 2000 درجه اكسيده مي شدند در سال 1098 از تاتانيم كه داراي نقطه ذوب 2899 استفاده كردند سپس از سينپيون استفاده كردند سپس از تنگستن استفاده كردند ماده اي ترد و شكننده كه نسبت به بقيه مواد داراي نقطه ذوب بالاتري است جنس تنگستن از واناديم و وافرام مي باشد كه طي عملياتي به صورت متالوژي پودر به تنگستن كه چكش خوار است تبديل مي كنند داراي نقطه ذوئب 3650 گراد سلسيوس مي باشد. در سال 1913 به علت اينكه واناديم ميل شديدي به تركيب شدن با اكسيژن در حرارت بالا دارد و اكسيد واناديم تشكيل مي داد لامپها را تخليه كردند.

به خاطر اينكه سرعت اكسيد شدن را كم كنند تا عمر لامپ زياد شود. سپس داخل لامپ ها را گاز آرگن و نيتروژن استفاده مي كردند و گاز آرگن سرعت تبخير واناديم يا تنگستن را خيلي كم مي‌كند. لامپهاي 25 وات به بالا را داخل حباب از گاز استفاده مي كنند. لامپ هاي 25 وات به پائين داخل حباب لامپ خلاء مي باشد و از گاز استفاده مي كنند.

Flareفلر:

اولين ماشين توليد قطعات لامپ التهابي در قسمت IL ماشين فلز نام دارد. كه از لوله شيشه اي سربدار به طول يك متر الي يك متر و دويست كه داراي قطر معادله 3/12 ميلي متر مي باشد استفاده مي كنند. كه استم تيوپ نام دارد. محصولي كه از اين ماشين خارج مي شود قيفي شكل و فلز نام دارد. استم تيوپ از كشور بلژيك يا تاكستان خريداري مي گردد. در اين دستگاه به وسيله گاز و هوا و اكسيژن قسمت انتهايي تيوپي كه به وسيله كلامپهايي محكم گرفته شده و با سرعت بدور خود مي چرخد (هد دستگاه) به صورت خميري شكل در مي آيد البته عمليات حرارتي توسط مشعل هايي از حرارت هاي پائين به حرارت هاي بالا به تيوپ دميده مي شود سپس به وسيله فلانچي از جنس فسفر پرنز كه نوعي سراميك است در حين چرخيدن تيوپ عمل فلانچينگ صورت مي گيرد. سپس به وسيله نگهدارنده اي به اندازه مورد نظر به صورت پائين مي آيد و سپس به وسيله حرارت و تيغه اي از جنس استيل برش مي شود. جنس شيشه فلز از نوع سرب دار است.

تست توليد داراي 10 عدد ماشين فلز مي باشد كه هر كدام از آنها داراي 8 الي 9 هد مي باشند و تست داراي هفت خط توليد است. دستگاه ها ساخت شركت بادلكس انگليس مي باشد. اساس كار ماشين صفحات بادامك (كام) لمس كننده هاي غلطكي (رولر) مي باشد كه توسط الكتروموتور و گيربكس نيرو و تغييرات سرعت انجام مي گيرد. ايندكس ماشين 9/1 ثانيه مي باشد.

 

قسمت هاي مختلف ماشين فلز‍:

1-بدنه اصلي ماشين فلز Machin Body

2- قسمت قرارگرفتن استم تيوپ Chuck housing

3-آنيلر Annieler

4- قسمت بازرسي (اينسپكشن)Inspection

حركت قسمت هاي مختلف ماشين از Cam shaft گرفته مي شود. كام شانت نيز حركت خود را از گيربكس كه آن نيز حركت خود را از الكتروموتور كه بر روي بدنه نصب شده تأمين مي‌كند. هر بر روي يك قسمت جداگانه قرار دارد به نام تارت كه بر روي بدنه نصب شده كه توسط roller كه در داخل gaideكه بر روي يك Index cam طراحي شده قرار دارد، توسط چرخش ايندكس كام هد مي تواند بچرخد كه اين ايندكس كام در واقع يك پيچ حلزوني است. وقتي كه quideبدور يك dram طرح شده باشد در اثر چرخش مي تواند رولر را به سمت چپ يا راست هدايت كند كه در اثر آن هدها كه روي يك صفحه قرار دارند خواهند چرخيد.

CD = كاندل MS = مديوم اسپيد HS = هاي اسپيد

ماشين هاي مربوط به خطوط CD و MS داراي 2 موتور يكي جهت گردش هد ماشين و ديگري است. و ماشين فلز مربوط به خطوط 4 و 5 و 3 و2 (HS) داراي 4 موتور مربوط به دور ماشين. گردش هر به دور خودش- كاتر كوچك- فلاچينگ مي باشد. موتور ماشين داراي مشخصات (5/12 و 75/0) HP يك اسب بخار موتور كاتر كوچك kw 37/0 HP5/ موتور فلانچينگ (kw 1 و 3/0) HP 5/0 برق سه فاز Hz 50 و
V 380 استفاده مي شود.

ماشين فلز از 4 الكترود موتور تشكيل شده است عملكرد الكتروموتورها: توسط شايسهاي استپ و استارت راه اندازي مي شود. يكي از موتورها وظيفه انتقال نيرو را به مجموعه هد به عهده دارد. موتور ديگر وظيفه انتقال نيرو توسط گيربكس مربوط به كامهاي ماشين انجام مي گيرد كه عمل گيچينگ و فلانچينگ را انجام مي دهد. موتور ديگر وظيفه انتقال نيرو و تأمين حركت گردشي فلانچينگ را به عهده دارد. موتور چهارم وظيفه انتقال نيرو و تأمين حركت گردش اسمال كاتر را به عهده دارد.

هد دستگاه كه به وسيله آن استم تيوپ تغذيه مي گردد سه روش روغن كاري در دستگاه وجود دارد. نوع روغن هد فلز 125 مي باشد.

1- به صورت اويل پمپ (اتوماتيك) 2- پمپ دستي كه در زير دستگاه وجود دارد. 3- به وسيله روغن دادن قسمت 1 و 2 براي روغن كاري هد دستگاه و اجزاء داخلي آن مخزن روغن در قسمت تحتاني ياطاقانهاي اورها و بوش و شافت ها را روغن كاري مي‌كند. كه در هفته مقدار نيم ليتر روغن به مخزن آن افزوده مي شود.

عمل روغن كاري به وسيله روغندان جهت روغن كاري ياطاقانها و شفت هاي اسمال كاتر و بلبرينگ ها و رولرها و لارج كاتر و لمس كننده بادامك و هد دستگاه در ناحيه چيكها كه از روغن پارافين استفاده مي شود. (روغن پارافين روغني است كه تحمل حرارت هاي زياد را دارد.)

مشعل ها Burner:

به دو دسته تقسيم مي شود مشعل هاي قبل از عمل فلانچينگ و بعد از عمل فلانچينگ مشعل هاي قبل از فلانچينگ به سه جزء تقسيم مي شوند مشعل‌هاي اول و دوم كه حاوي هوا و گاز مي باشند عمل حرارت دهي اوليه را به لبه استم تيوپ انجام مي دهند با حرارت هاي با قدرت كم به زياد و مشعل سوم كه حاوي هوا، گاز، و اكسيژن مي باشد با حرارت بالا باعث تشديد حرارت در لبه استم تيوپ شده و تيوپ را خمير شكل كرده و آماده فرم دهي مي‌كند. و آماده عمل فلانچينگ (بعد از عمل فلانچينگ- كولينگ و گيچينگ) دو مشعل كه حاوي هواز و گاز و اكسيژن مي باشد به انتهاي فلز تابيده شده و حرارت مي دهد جهت آماده شدن براي عمل كاتينگ پس از آن مشغل با سوخت گاز و هوا با شعله اي متمركز باعث تسهيل در عمل كانتينگ در ناحيه اسمال كاتر استفاده مي شود. تمامي مشعل ها بايستي به طور مناسب تنظيم شود تا حرارت استاندارد در اين مشعل ها و در نتيجه دراستم تيوپ به وجود آيد. در غير اين صورت در مرحله فلاچينگ و كاتر اشكالاتي به وجود مي آيد كه موجب ازدياد ضايعات مي شود، 5 لوله كه عبارتند از لوله زرد رنگ (گاز طبيعي) لوله آبي رنگ با قطر بزرگ (هواي فشار ضعيف) و لوله مشكي (اكسيژن) و لوله آبي كوچك (هواي فشارقوي) و لوله باريك ديگر لوله (گاز SO2) كه با گاز طبيعي (لوله زردرنگ) تركيب مي شود. گاز SO2 در عمليات دستگاه باعث روانكاري در مرحله فلاچينگ ميباشد و مقاومت فلز استفاده مي شود هواي فشار قوي در دستگاه براي عمل كولينگ استفاده مي شود كه به توسط نازلخهايي به سمتي كه فلانچ شده فلر دميده مي شود كه باعث بالا بردن استحكام فلر مي گردد و خنك كاري فلر مي گردد. و از هواي فشار قوي جهت تميز كردن دستگاه استفاده مي شود.

فلانجينگ(Flanging):

كه تشكيل شده از ريمر پين كه در اثر چرخش و انتقال نيرو توسط بادامك ها به صورت تواماً عمل لبه دار كردن (قيفي شكل) استم تيوپ را به عهده دارد. كه گودي و برآمدگي و زاويه هاي مربوط به فلز به وسيله دو پيچ تنظيم مي‌گردد. كف بودن و پهن بودن آن براي ازدياد زاويه و كم كردن زاويه. زمان تعويض ريمر پائين وقتي است كه روي سطح تحتاني فلر ناصاف باشد.

پس از عمل فلانجينگ عمل خنك كاري صورت مي گيرد كه لبه فلر داخل است براي اينكه فلر در اثر چرخش هدها و در اثر شوك و لغزيدن روي صفحه gouging فرم خود را از دست ندهد توسط وزش هوا كه به وسيله دو لوله به طرف لبه فلر هدايت مي شود مقداري حرارت خود را از دست داده و سختي لازم را پيدا مي‌كند.

گيجينگGauging:

عمل اندازه گيري طول فلر كه تنظيم آن به وسيله حركت بادامك ها ميباشد به وسيله پيچ هاي تنظيم روي مجموعه گيجينگ قابل تنظيم مي باشد. در اين قسمت از ماشين فلر استم تيوپ توسط بلبرينگ هايي كه حركت خود را از كام مي گيرند و استم تيوپ بدين ترتيب آزاد شده روي صفحه تفلوني مي لغزد و توسط يك زبانه قابل تنظيم مي توان به طول دلخواه فلر را پائين آورد.

كاترCatter :

كه به وسيله الكتروموتور مربوطه تأمين دور يا حركت چرخشي مي شود اسمال كاتر و لارج كاتر عمل برش فلر را انجام مي دهند. ميله توخالي كه كاتر روي آن است به رودكاتر معروف مي باشد. وقتي كه ميزان گرما صحيح باشد عمل برش خيلي آسان بوده و انتهاي برش شده مثل شكل بالا كمي قيفي باشد (انحناء به بيرون) مي شود. اگر ميزان گرما كم باشد در هنگام برش ممكن است تكه اي كوچك از شيشه جدا شود اگر گرما در استم تيوپ زياد باشد انتهاي برش شده فلر موجي مي گردد.

شوترChuter :

پس از عمل كاتر فلر، توسط شوتر به آنيلر هدايت مي شود.

آنيلرAnnealer:

محيطي است كه براي تنش زدايي كه به وسيله چرخ و زنجير عمل هدايت فلر به آنيلر انجام مي شود. سوخت آنيلر هوا، گاز است كانوير يا زنجير و دوچرخ زنجير نيروي حركتي خود را از جعبه دنده مي گيرد كه داخل جعبه دنده حاوي روغن مي باشد ياطاقان مربوطه به وسيله گريس پمپ گريسكاري شود. بعد از آنيلر فلر توسط كارگران بر روي ميز اينپكش آزمايش مي شود كنترل مي شود. در كوره آنيلر عمل كلازينگ كه عمل جلا دادن به فلر است و تنش زدايي را انجام مي گيرد.

چند نكته ديگر در مورد فلر:

ماشين فلر توليد فلر كاندل و MSw200 8 هد دارد.

طول استم تيوپ m 20/1 آناليز استم تيوپ اكسيد سيلسيم SIO2 5/56/% اكسيد سيلسيم اكيسد آلومينيم Al2O3­ 1% اكسيد سرب PbO 29/0~ 25/0 اكسيد پتاسيم K2O 25/8% اكيسد سديم Na2O 25/4% مواد تشكيل دهنده استم تيوپ از خارج تهيه مي شود.

مصرف گاز SO2 جهت روانكاوي سطح قيفي در شيشه فلز در مرحله فلانجينگ اگر اين گاز نباشد در مرحله اي كه ديمل پين بر روي سطح استم نيرو وارد مي‌كند دو استم تيوپهايي كه داراي ناخالصي مي باشد در فلر ايجاد تنش مي‌كند. و شكننده مي شود. در حقيقت عدم نفوذ ذرات به علت داشتن SO2 در شيشه دو استم تيوپ باعث افزايش عمر قطعه ديمل پين مي شود. در اين ماشين حركت الكتروموتور به جعبه دنده منقل شد و نيز به وسيله بعضي چرخ تسمه به بادامك منتقل مي گردد كه يك بادامك حركت قلانچينگ به صورت بالا و پائين را به عهده دارد. و يك بادامك در داخل گيربكش است و پيدا نيست حركت طولي و عمودي گيجينگ را به عهده دارد. و يك بادامك كه انتقال نيرو روي محيط آن صورت نمي گيرد بلكه با بغل به اسمال كاتر نيرو وارد مي‌كند.

كد و علت خرابي فلر:

S4Oa: حرارت كافي نباشد. سايش در ديمل پين افت هوا در ناحيه كولينگ ناخالصي هوا- افت حرارتي (كم و زياد) زنجير آنيلر در آن ترك ايجاد نمايد.

S4b : كاتر تنظيم نباشد. حرارت كم يا خيلي زياد باشد كه اگر حرارت كم باشد موجب خرد شدن شيشه و اگر زياد باشد موجب چسبيدن به كاتر و موجي مي شود.

Stem: از نظر معني لغوي ساقه معني مي شود يا شاخك.

 

منابع :

vمطالعه تابش های طیف الکترومغناطیس در لامپ های فلورسنت فشرده متداول - نویسنده: گل محمدي رستم,عزيزي مهتاب - نشریه: طب کار ، پاييز 1395,دوره 8 , شماره 3

vارزیابی میدان های الکتریکی و مغناطیسی لامپ های کم مصرف از فشرده از دیدگاه حفاظت پرتوی - نویسنده: حسيني پناه ميرشهرام*,دلنواز فرودين,طالاري نادر - نشریه: سنجش و ایمنی پرتو - شماره: تابستان 1396 , دوره 5 , شماره 3

vارزیابی استفاده از لامپ های LED در منازل و معابر به جای سایر لامپ های رایج در بازار - جاوید لطیفی شاهاندشتی ، احمد قربانعلی زاده لطره - سال انتشار: 1394 - محل انتشار: نخستین همایش ملی انرژی ساختمان و شهر

vفناوری های نوین ساخت لامپ ، عباس پورزکی - سعید صمدی ، سال انتشار: 1398vمحل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق،کامپیوتر و مکانیک


مبلغ واقعی 169,000 تومان    40% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 101,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 911

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما