کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 291
  • بازدید دیروز : 247
  • بازدید کل : 242892

تحقیق درس مبانی اصول آموزش و پرورش


تحقیق درس مبانی اصول آموزش و پرورش

پاورپوینت تحقیق درس مبانی اصول آموزش و پرورش در 13 اسلاید همراه با تصاویر مرتبط

 

 متن پاورپوینت :

ضرورت تربیت آدمی

تحقق آدمیت و رسیدن به کمال فطری جز در سایه تربیت امکان پذیر نیست.و برای رسیدن به کمال از به که کم کم از حفظ موجود و وابستگی رو به استقلال پیش رود به همین دلیل در ابتدا به پرستاز نیاز دارد سپس به کار تأدیب که همان جلوگیری از انحرافات است، و در گام بعدی به کسب مهارت و معلومات و کمالات نیاز است.

1- پرستاری:

نوزاد انسان در بدو تولد در برآوردن نیازهایش ناتوان است و نیاز به مراقبت داردو نیاز نوزاد به بزرگسال از دو جهت است: ناتوانی و نادانی: ناتوانیش به این دلیل است که نیروهایش با نیازهایش متناسب نیست با آنکه از نظر ظاهری بدن کودک به بدن بزرگسال شبیه و از آلات حسی برخوردارو به همه اندام ها مجهز است ولی از نظر کارفرمودن و بهره مند شدن از آنان ناتوان است بنابراین باید مراقبت شود تا اندام های خود را کشف کند و سپس طرز استفاده از آنها را فراگیرد و به مهارت برسد و با کنجکاوی سعی می کند به دنبال تجربه باشد و باید مراقب بود با دست زدن به آزمایش های خطرناک به خود آسیب نزند به عقیده ژان ژاک روسوحکمت ناتوان بودن نوزاد انسان از آن جهت است که چون کودک وضعیف آفریده شده ، درسهای مقدماتی واساسی زندگی را بی آنکه خطری متوجهش شود می آموزد.

روسو مربیانی راکه درتعلیم وتربیت خردسالان شتابزدگی می کنند ودرکودک کمال می جویند مورد سرزنش قرار می دهد که گویی از این نکته غافلند که خداوند اکر می خواست قادر بود آدمیزاد را از آغاز بزرگسال بیافریند و سرﹼ عظمت آدمی در ناتوانی نخستینش است.ونیاز نوزاد آدمی به مراقبت دیگران حسنش آشنایی اوبا زندگی گروهی ومزایای زندگی اجتماعی است.ودر دوران کودکی آدمیزاده فرصت پیدا می کند تعلیمات مربوط به نتایج حاصله از تجربیات پیشینیان را که درآدمی مابه ازای غریضه در حیوان است ، دریافت دارد ارزیابی وهضم کند وآن را به تدریج از آن خود سازد.

2- تأدیب

بارشد کودک چهره مراقبتهای مربوطه دگرگون می شودوپرستاری به مخنای مراقبت از ارگانیسم در جهت رفع به موقع نیازها ونظارت برکاربرد بی زیان نیروها جای خودرا به قسم دیگری از تربیت که اصطلاحا تأدیب نامیده می شود غرض از تأدیب سوق دادن آدمی به سوی اهداف غایی نیل به غایت است واین تغییر تدریجی لازمه استقلال وخودکفایی است نیل به مرحله کمال وقتی دست یافتنی است که کودک از انواع سه گانه مراقبت (پرستاری ، تأدیب ،تعلیم )در حد اعتدال برخوردار باشد اگرچه تأدیب اطاعت محض ورفتار تأدیب را ایجاد می کند اگر توأم با حسن نیت بوده وتنها مصالح حال وآینده را ملاک اوامر و نواهی خود قرار دهد و همواره وحدت عمل تربیتی را حفظ کند برای کودک نامطبوع نیست پس باید برای مقرراتی که کودک باید آنها را فراگیرد موقعیت های واقعی مناسب ترتیب داده شود تا کودک ضمن آن ضرورت و در همان حال سودمندی دستورالعمل ها را درک کند.

3- تعلیم

صورت مثبت تربیت آموزش یا تعلیم است و کوششی برای آشنا ساختن نسل جوان با نتایج تجربیات نسل های گذشته است.و تجارب آدمی خاصیت تراکمی دارد و نتایج حاصله از تجربیات نسل های متوالی به تدریج به صورت سرمایه های تمدنی عظیم و ذی قیمت درمی آید. بشر با تجربه و تقلید شروع به آموختن می کند و با کمک انتقال یافته ها از دانش، ارزش، مهارت ها وباورهای پیشینیان استفاده می کند و با برنامه ریزی سنجیده از آموزش همگانی و تعلیمات تخصصی به موقع بهره مند شده و آمادگی لازم برای زندگی فردی و جمعی بدست آورد در غیر اینصورت زندگی وی دچار هرج و مرج و بی سامانی می شود.

اهمیت تربیت آدمی

بشر تنها با تعلیم و تربیت می تواند شد. وود آدمی مجمع یک سلسله واقعیت های متضاد است و سیر تکاملی وی در گرو هماهنگی و تعادل بین آنهاست و انسان تنها آفریده ای است که نسبت به کیفیت زندگیش مسئول است چون موجودی است متفکر، دارای قو تمییز، صاحب اراده و مختار

تعلیم و تربیت آدمیزاده فعالیتی مانند فربه ساختن گاو و گوسفند و در سطح ریاضت اسب نیست اینان اگر چه نسبت به سایر افراد نوع به واسطه میزان سودی که از آنها عایدانسان می شود ارزش بیشتری دارند اما از حیث حیوان بوده بر سایر افراد نوع خود برتری ندارد. اما بشر تنها در سایه تعلیم و تربیت آدم تواند شد و چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد نیست تفاوت دگر تربیت آدمی با پرورش جانوران در این است که به قول کانت برخلاف حیوان فقط به دست افراد تربیت شده نوع خود تربیت می شودو این تفاوتی معنی دار است؛ کودک و نوجوان اثر تربیتی بزرگسال را احساس و ارزیابی کرده و چه بسا به نقاط ضعف تربیتی خود پی می بردبه اعتقاد کانت مادام که با روشهای با روش های علمی مطمن طریق صحیح و موثر تربیت فرزندان خود را کشف نکرده ایم از تصور حالت کمالی که انسان به آن دست می یابد عاجزیم و اگر موجوداتی برتر از انسان تربیت آدمیان را به عهده داشتند از ظرفیت رشد کامل آدمی خبردار می شدیم و اکنون برآورد دقیق ظرفیت تعلیم و تربیت انسان دشوار است زیرا بعضی چیزها توسط تعلیم و تربیت به ما می رسد و بعضی چیزها فقط با تعلیم و تربیت در آدمی رشد می یابد.

تربیت در آدمی خاصیت تراکمی دارد یعنی تربیت وی صرفا به خودش محدود نمی شود و خانواده و قبیله اش را تحت تاثیر قرار می دهد.دارای جنبه تصاعدی است با تربیت اکثریت نسل جوان نسل های متعدد بعدی خود به خود از برکات آن بهره مند خواهند شد.از سال 1945 نهاد بین المللی یونسکو به وجود آمد تا بر وضع تعلیم و تربیت عمومی جهانیان به عنوان اعضای این اجتماع بزرگ نظارت کند و اعلامیه جهانی حقوق بشر رادر دسامبر 1948 به تصویب رساندکه در ماده 26 آن حقوق تعلیم و تربیت افراد به شرح زیر مورد تایید قرار گرفته:

1- هرکس حق تعلیم و تربیت دارد یعنی باید در مراحل اولیه مجانی و آموزش ابتدایی اجباری باشد تعلیمات فنی در دسترس عموم قرار گیرد و تعلیمات عالیه برحسب استعداد در دسترس عموم قرار گیرد.

2- تعلیم و تربیت باید به توسعه شخصیت انسان و تقویت احترام حقوق بشر و آزادی های اساسی متوجه گردد و تفاهم و اغماض و مودت را بین کلیه ملل و دسته های نژادی و مذهبی به وجود آورد و موجب پیشرفت فعالیت های ملل متحد در راه حفظ صلح شود.

3-والدین در انتخاب نوع تعلیم و تربیتی که به فرزندانشان داده می شود دارای حق تقدم اند.

امکان تربیت آدمی

یعنی مراقبت از جریان رشد او مادام که به چنین مراقبتی نیازمند باشد و تا آنجا که در هر یک از این موارد به حد خودکفایی برسد، به طرق مختلف قابل توجیه است.تأثیر حضور مادر به خصوص در دو سه سال اول زندگی مراقبت مطلوب که منجر به رشد همه جانبه کودک شود و با رعایت اعتدال و عدم کمک بیش از اندازه لزوم و زائد مستلزم شناخت مقتضیات طبیعت موجود و رعایت قوانین زیست شناسی و نکات دیگر است.

تعلیم یعنی اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال دانش ها، ارزش ها، مهارت ها و باورهایی که درستی و کارایی آنها ضمن تجارب گذشته آدمیان به اثبات رسیده است. کوششی برای غنی ساختن تجارب دست اول کودک است، کمک به دانش آموز تا از امکاناتی که برای یادگیری در اختیار دارد بهتر استفاده کند بزرگسال با احاطه ای که بر مطالب آموختنی دارد می تواند آنها را به روش منطقی طبقه بندی و هر مطلب را متناسب با میزان آمادگی دانش آموز و در ارتباط با مطالب مشابه آن به وی عرضه کند که فعالیت های مربوط به برنامه ریزی آموزشی وبرنامه ریزی درسی در سراسر جهان را شامل می شود.

تأدیب اعم از اینکه هدف آن خوب شدن یا خوب ماندن آدمی طبیعی باشد امکان پذیر است و هدف آن جلوگیری از انحراف های پیش رس است تا بدین طریق پیمودن راه فلاح که پیمودن آن تنها در سایه سعی و عمل میسر است هموار شده باشد. و مراقبت کامل نیاز دارد تا امکانات بالقوه اش متناسب با نیازهای به موقع خود در مقام موجودی مختارو با توجه به هدف غایی وجودش فعلیت یابدو بتواند در پرتو آن به موقع خود در مقام موجودی آزاد و مختار و مسئول سرنوشت خویش را تحقق بخشد.

اقدام تربیت با توجه به نتایج حاصله از اقدامات تربیتی

دلگرم کنند ترین گواه امکان تعلیم و تربیت آدمی اقداماتی است که در جریان تاریخ در مورد تعلیم و تربیت آدمیان صورت گرفته و به نتایج قابل ملاحظه ای رسیده است به عقیده دکتر هوشیار آشنایی با رفتار شاگرد پس از خروج وی از دستگاه آموزش و پرورش، درجه تأثیر اصولی را که مطلوب فن آموزش و پرورش و آموزگار است در زندگی آینده افراد و اجتماعات معین می کند که تا چه اندازه می توان در روحیه افراد در ملل و جوامع نافذ بود و آن ها را تربیت کرد.

هانری پستالوتسی به امکان تربیت معتقد بود و با پذیرفتن 15 ولگرد در خانه خود و با افزایش آنها به 40 نفر بر آن بود که در همه حال برای تربیت مجددشان اقدام می کند. و در جایی عنوان می کند که کودکانی که بر اثر تکدی جرات قوت و همت خود را از دست داده اند به محض اینکه به کار منظمی وادار شدند به مرحله احساسات انسانی، اعتماد و محبت ارتقا می یابند

 


مبلغ واقعی 39,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 27,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 621

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود جزوه icdl

جزوه 50 صفحه ای کامپیوتر ویژه آزمونهای استخدامی ...

دریافت فایل : دانلود جزوه icdl
دانلود کتاب صوتی روح هیمالیا

دانلود کتاب صوتی روح هیمالیا

‍ معرفی کتاب روح هیمالیا این کتاب شرح زندگی هیچ استاد یا سالک خاص و حتی زندگی‌نامه‌ی نویسنده‌ی آن نیست. شخصیت‌ها، رویدادها، نام مکان‌های خاص یا عام آن نیز الزاماّ با هیچ فرد معینی مرتبط نیستند. اما این داستان در واقع، حکایت سیرو سلوک هر سالکی است که بیداری روح وی می‌تواند ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

روبیدیوم (به انگلیسی: Rubidium) با نشانهٔ شیمیایی آربی(به انگلیسی: Rb) و عدد اتمی ۳۷ از عنصرهای گروه نخست جدول تناوبی عناصر است. روبیدیم یک فلز قلیایی نرم و به رنگ نقره‌ای - سفید است و جرم اتمی آن ۸۵٫۴۶۷۸ می‌باشد. روبیدیم در حالت عنصری با ویژگی‌هایی شبیه دیگر فلزهای قلیایی، ... ...

نمونه سوالات مصاحبه  وجزوه مصاحبه استخدامی

نمونه سوالات مصاحبه وجزوه مصاحبه استخدامی

نمونه سوال استخدامی آموزش و پرورش هم به صورت نمونه سوال و هم به صورت جزوه بهترین منبع برای کسانیکه میخواهند در مصاحبه استخدامی شرکت کنند ... ...

دانلود جزوه خلاصه اندیشه اسلامی ۱

خلاصه  اندیشه اسلامی ۱  ۶۴ صفحه  مفید و کاربردی  ...

دانلود جزوه جامع ویتامین ها؛منابع و اثرات فقدان در بدن

جزوه ناب کتاب جامع ویتامین ها,منابع,عملکرد,اثرات فقدان در بدن و ... ویژه کارشناس تغذیه/مراقب سلامت ...

دانلود جزوه خوردگی دانشگاه امیرکبیر استاد سرابی

دانلود جزوه خوردگی دانشگاه امیرکبیر استاد سرابی

جزوه عالی خوردگی و پوشش های محافظ مشخصات دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) استاد: دکتر علی اصغر سرابی داریانی دانشکده: مهندسی پلیمر و رنگ فرمت: PDF پی دی اف نوع: دست نویس کیفیت: عالی ... ...

دانلود مجموعه اشعار سهراب سپهری هشت کتاب شامل کتابهای  _مرگ رنگ-زندگی خواب ها- اندر آفتاب-صدای پای آب-ما هیچ نگاه)

دانلود مجموعه اشعار سهراب سپهری هشت کتاب شامل کتابهای _مرگ رنگ-زندگی خواب ها- اندر آفتاب-صدای پای آب-ما هیچ نگاه)

این مجموعه دانلودی  تحت عنوان هشت کتاب شامل   کتابهای زیر است که همگی در یک مجموعه تقدیم میگردد کتاب مرگ رنگ: سهراب سپهری در دفتر شعری مرگ رنگ، که در سال 1330 به انتشار رسیده است، نشان می‌دهد که فضای اشعار احساساتی و خام ویژه‌ی دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته و شعر و زبان ... ...

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژی‌های پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینه‌هاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت‌گذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...

پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی

پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی گاو بنفش چیست؟ویژگی‌های یک گاوبنفش تاثیرات استراتژی گاو بنفش جذب خریدارتغییر رفتاری بازارفرصت‌هاارزندگیخاص بودنروش کشف گاو ... ...

پاورپوینت آشنایی با بازار سرد

پاورپوینت آشنایی با بازار سرد

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازار سرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازار سرد چیست؟ اهمیت بازار سرد شناسایی بازار سرداستراتژی فروش در بازار سردمراحل فروش در بازار سردمرحله اولمرحله دوممرحله سومو... ... ...

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما