کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 169
  • بازدید دیروز : 86
  • بازدید کل : 242040

حسابرسی دولتی


حسابرسی دولتی

پاورپوینت با موضوع حسابرسی دولتی در 15 اسلاید به همراه تصاویر مرتبط

 

بخشی از متن :

مقدمه ای بر حسابرسی دولتی:

امروزه در بسیاری از کشور ها حسابرسی دولتی (Governmental Accountability) جایگاه بسیار ویژه ای دارد. این اتفاق به علت اهمیت و توجه بالای مردم در مورد اموال، ثروت ها و حقوق دولتی خود است. البته باید اشاره کرد که این مدل حسابرسی فقط مربوط به بحث های مالی نیست. به طور کلی به علت افزایش سو استفاده ها، تقلب ها و کلاهبرداری ها، بحث بازرسی در بسیاری از بخش ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

حسابرسی (AUDITING) چیست؟

حسابرسی (AUDITING) فرآیندی است که طی آن اسناد، مدارک و گزارشات تهیه شده توسط یک شرکت و یا نهاد های دولتی و خصوصی را جم آوری کرده و سپس به تحلیل و برسی آن می پردازند. با انجام این فرآیند اشتباهات عمدی و سهوی موجود در گزارشات مشخص می شوند. این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری و تقلب، مورد استفاده قرار می گیرد. همین مسئله باعث ایجاد اعتماد مردم، سرمایه گذاران و نهاد های دولتی می شود. حسابرسی را با نام های ممیزی، بازرسی و رسیدگی نیز می شناسند.

 

تفاوت حسابرسی و حسابداری:

در بازرسی، حسابرسان اسناد و مدارک تهیه شده توسط حسابداران را مورد برسی قرار می دهند. از این رو می توان گفت که حسابرس فردی است که بر روی کار حسابداران نظارت می کند. به همین علت نیز نباید یکی از افراد حسابدار را به عنوان بازرس انتخاب کرد.

 

حسابرس:

حسابرس باید در زمینه حسابداری، اصول، استاندارد ها و سیستم های مالی آن تحصیلات و شناخت داشته باشد. همچنین داشتن تحصیلات و تجربه در زمینه حسابرسی نیز از شرایط ورود به این شغل است. در بسیاری از کشور ها نهاد ها و سازمان های خاص و مشخصی یک گواهینامه صلاحیت به حسابرس می دهند. به دلیل حساس و قابل توجه بودن بازرسی به خصوص حسابرسی دولتی (Governmental Accountability) ، نه تنها حسابرس گواهینامه خود را از دست می دهد، بلکه با جرایم سنگینی نیز رو به رو می شود.

 

انواع حسابرسی:

بر اساس اهداف و بخش های مورد تمرکز در شرکت ها، ممیزی به انواع مختلفی تقسیم می شود. بعضی از این موارد عبارتند از:

v بازرسی داخلی v جسابرسی رعایتی v ممیزی عملیاتی v بازرسی قانونی v رسیدگی صورت های مالی

 

حسابرسی دولتی (Governmental Accountability) چیست؟

این نوع حسابرسی، نظام یا سیستمی است که بر روی معاملات و فعالیت های شرکت ها، نهاد ها و حتی وزارت خانه های دولتی نظارت دارد. البته حتی شرکت های و بخش های خصوصی که از بودجه دولتی نیز استفاده می کنند، تحت این نوع از بازرسی قرار می گیرند. به طور کلی در ممیزی دولتی برسی می شود که آیا شرکت یا نهاد بر اساس برنامه بودجه مالی کشور کار کرده و به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته است یا خیر.

 

بازرسی دولتی به منظور اظهار نظر در مورد مواردی مانند:

گزارشات و صورت های مالی فعالیت های اقتصادی شرکت ها و نهاد ها بر اساس اصول حسابداری دولتی تدوین و تهیه شده است یا خیر.

ایا کنترل های داخلی و روش های نظارتی بر روی قوانین و مقررات که مورد استفاده قرار گرفته اند، بازدهی لازم و عملکردی مناسب دارند.

نهاد ها و دستگاه های دولتی از نظر پیشرفت کار، استفاده درست از منابع انسانی، مالی و فیزیک، تحقق اهداف و طرح های از پیش تعیین شده و حفاظت و ارائه به موقع مدارک مالی، اطلاعاتی، گزارش ها و دارایی های تکمیل شده از شرایط مناسبی برخوردار هستند یا خیر.

 

حسابرسی دولتی (Governmental Accountability) به علت توجه مردم خبرگذاری ها و دنیا به مسائل فساد و کلاهبرداری های دولتی، بسیار مورد توجه قرار دارد. از این رو بازرسی دولتی بسیار حساس و پیچیده تر از بقیه حسابرسی ها است.

 

اهداف حسابرسی دولتی:

به طور کلی ممیزی دولتی نیز به منظور جلوگیری از هر نوع سواستفاده، کلاهبرداری و تقلب انجام می گیرد. بازرسی دولتی برای ایجاد حس اطمینان از فعالیت های نهاد ها انجام می شود. این برسی ها معمولا به شکل و هدف زیر صورت می گیرند.

ü برسی رعایت قوانین و مقررات دولتی در زمینه مالی و حاسبرسی ü برسی و تحقیق در مورد میزان دستیابی به اهداف تعیین شده ü ارائه منصفانه و قابل قبول صورت های مالی ü بازرسی در مورد میزان استفاده از منابع و بهینه بودن آن

 

انواع ممیزی دولتی:

حسابرسی مالی:

شامل حسابرسی صورت های مالی و دیگر گزارشات مالی می شود. این مقوله خود بسیار گسترده و پیچیده است. اما به طور کلی بازرسی مالی به منظور برسی وضعیت مالی شرکت، تمامی مبادلات و توافق های صورت گرفته و عدم وجود هر گونه اشتباه در صورت های مالی، انجام می شود. از دست آورد های آن نیز می توان به دستیابی به اعتماد نهاد های بالادستی و مردم، برای دریافت سرمایه جدید به صورت وام یا سرمایه گذاری، اشاره کرد.

 

حسابرسی عملیاتی:

بازرسی عملیاتی به میزان کارایی سیستم و صرفه جویی در هزینه ها، ارتباط دارد. این نوع ممیزی در واقع از نوع خدمات مشاوره ای برای مدیریت به حساب می آید. حسابرسی عملیاتی می تواند بخش هایی از بازرسی مالی را نیز در بر بگیرد. در این بخش از حسابرسی دولتی، بازرسان به شکل سیتماتیک فعالیت های یک سازمان یا نهاد دولتی و یا بخشی از آن را مورد برسی قرار می دهند.

 

اهداف این فرآیند به شکل زیر است.

Ø عملکرد بخش یا واحد مورد بازرسی، ارزیابی می شود. Ø ایرادات و نواقص سیستم کشف و مشخص می گردند. Ø با ارائه اصلاحات و پیشنهاد ها سیستم کاری شرکت پیشرفت می کند. Ø ارزیابی منصفانه و بی طرفانه عملکرد سیستم ارائه می شود. Ø برسی میزان رعایت اهداف، سیاست ها و برنامه های تعیین شده برای شرکت. Ø اعلام میزان قابل اطمینان بودن گزارشات ارائه شده توسط سیستم شرکت.

 

تفاوت های بازرسی مالی و عملیاتی:

در حسابرسی مالی هدف برسی صورت های مالی و ارزش دادن به آن ها می باشد. اما در رسیدگی عملیاتی، حسابرسان، به دنبال کشف فرصت هایی برای بهبود عملکرد شرکت و ارائه روش ها و پیشنهادات کارآمدتر هستند.

در ممیزی مالی از ارائه پیشهادات در گزارش نهایی به صورت محدودی استفاده می شود. اما در حسابرسی عملیاتی در انتهای کار و پس از دریافت گزارشات نهایی، به طور معمول مدیران از حسابرس درخواست ارائه پیشنهادات را می کنند.

ممیزی عملیاتی ممکن است به ارائه نقاط قوت و ضعف سیستم نیز خطم شود.

 

شرکت ها و سازمان های دولتی:

از آنجایی که حسابرسی دولتی مخصوص به نهاد ها، شرکت ها و سازمان های دولتی می شود، باید بتوان آن ها را تشخیص داد. به طور کلی موسسات دولتی باید به شکل زیر باشند.

 

v از تشکیلات و سازمان مشخصی بهره ببرند. v به صورت قانونی ایجاد شده باشند. v زیر نظر یکی از قوا فعالت داشته باشند. v از عنوان وزارت خانه بهره نبرند.

شرکت های دولتی، واحد های سازمانی هستند که به صورت قانونی ایجاد شده و پنجاه درصد از سهم و سرمایه آن ها برای دولت است.

 

چه کسانی از حسابرسی دولتی استفاده می کنند؟

استفاده کنندگان داخل سازمانی:

مسئولین برنامه ریزی: با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق و صحیح، به برنامه ریزی بودجه مورد نیاز سازمان می پردازند. این افراد یکی از مهم ترین بخش های استفاده کننده از ممیزی دولتی هستند.

رئیس یا مدیر موسسه: این افراد اطلاعات مالی شرکت را به صورت خلاصه دریافت می کنند. با برسی این اطلاعات یک دید کلی به وضعیت شرکت تحت مدیریت خود دارند.

مدیران سطوح میانی: این مدیران با استفاده از اطلاعات حسابداری و مالی، برنامه ریزی واحد تحت مدیریت خود را انجام می دهند.

بازرسان و حسابرسان داخلی: همان طور که گفته شد این افراد برای بازرسی و برسی حساب های مالی و فعالیت های انجام شده شرکت به این اطلاعات نیاز دارند.

 

­ استفاده کنندگان خارج سازمانی:

هیئت دولت: به منظور نظارت بر سازمان ها، هیئت دولت از گزارشات حسابرسی دولتی استفاده می کند.

مجلس و نمایندگان: نمایندگان مجلس تمامی کشور ها به منظور نظارت بر اجرای برنامه بودجه و کنترل برنامه های مصوبه خود از این اطلاعات استفاده می کنند.

حسابرسان مستقل: دیوان محاسبات کشور برای ارائه گزارش تفریق بودجه از حسابرسان خارجی استفاده می کند.

مردم: مردم با کمک گزارش تفریق بودجه کشور می توانند به اطلاعات بازرسیه دولتی دسترسی داشته باشند.

 

و ادامه ..................

..........

....

جمع بندی:

همان طور که در این مقاله گفته شد حسابرسی دولتی مبحثی بسیار مهم است. به شکلی که می تواند باعث ایجاد اعتماد یک ملت به دولت کشور خود شود. همین مسئله نیز اهمیت و دقت این فرآیند را بالا برده است. ممیزی دولتی به علت فواید زیاد، بر اساس قانون و نیاز مجلس و دولت صورت می گیرد. آشنایی با این حسابرسی برای مردم نیاز می شود. چرا که این مقوله بخشی از حق و حقوق آن ها حساب می شود.

 


مبلغ واقعی 39,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 37,050 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 663

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود بانک سوالات ارشد پرستاری داخلی جراحی

بانک سوالات ارشد پرستاری داخلی جراحی کاملترین و جامع ترین گنجینه طلایی  سوالات پرستاری  با پاسخ کاملا تشریحی ...

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار به تعداد 19 اسلاید که pdf شده است.   مطالعه کار چیست دلایل اهمیت مطالعه کار دو گروه از تکنیک ها در مطالعه کار برخی اهداف کارسنجی برخی اهداف زمان سنجی مراحل انجام کارسنجی و زمان سنجی موفق نمودارهای مورد استفاده در کارسنجی عمده روش ...

جامع مفیدی.pdf

جامع مفیدی.pdf

جامع مفیدی.pdf   ... ...

دریافت فایل : جامع مفیدی.pdf
ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf

ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf

ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf ... ...

آشنایی با ای اف تی.mp4

آشنایی با ای اف تی.mp4

آشنایی با ای اف تی.mp4 ... ...

دریافت فایل : آشنایی با ای اف تی.mp4

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

پاورپوینت نظریه برابری انگیزش در محیط کار

پاورپوینت نظریه برابری انگیزش در محیط کار

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه برابری انگیزش در محیط کار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهنظریه برابری چیست؟مزایای نظریه برابریمعایب نظریه برابری انگیزشعوامل موثر بر نظریه برابری انگیزشگروه های مرجع بیرون ... ...

پاورپوینت آشنایی ماتریس ارزیابی ریسک

پاورپوینت آشنایی ماتریس ارزیابی ریسک

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی ماتریس ارزیابی ریسک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهماتریس ارزیابی ریسک چیستاهمیت ماتریس ارزیابی ریسکاولویت بندی آسان ریسک هااستراتژی هدفمند برای مدیریت ریسکنحوه کارکرد ماتریس ارزیابی ... ...

پاورپوینت اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا

پاورپوینت اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتحلیل رقبا چیست؟هدف از تحلیل رقبا اهمیت تحلیل رقبا نحوه تحلیل رقباشناسایی کسب‌وکارهای فعال شناخت مشتریان ماتریس مقایسه‌ای رقبامزایای ... ...

Cash Flow Analysis and Forecasting: The Definitive Guide to Understanding and Using Published Cash Flow Data

Cash Flow Analysis and Forecasting: The Definitive Guide to Understanding and Using Published Cash Flow Data

Cash Flow Analysis and Forecasting: The Definitive Guide to Understanding and Using Published Cash Flow Data This book is the definitive guide to cash flow statement analysis and forecasting. It takes the reader from an introduction about how cash flows move within a ... ...

Technical Analysis & Price Action: The Ultimate Guide to Technical Analysis, Price Action Strategies, Patterns and Insights For Success In the Financi

Technical Analysis & Price Action: The Ultimate Guide to Technical Analysis, Price Action Strategies, Patterns and Insights For Success In the Financi

Technical Analysis & Price Action: The Ultimate Guide to Technical Analysis, Price Action Strategies, Patterns and Insights For Success In the Financial market  Year:2023  page:48 Publisher:UNKNOWN   Language:English   ISBN:B0C9F9RZZ5   File:pdf, 4.22 ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

روبیدیوم (به انگلیسی: Rubidium) با نشانهٔ شیمیایی آربی(به انگلیسی: Rb) و عدد اتمی ۳۷ از عنصرهای گروه نخست جدول تناوبی عناصر است. روبیدیم یک فلز قلیایی نرم و به رنگ نقره‌ای - سفید است و جرم اتمی آن ۸۵٫۴۶۷۸ می‌باشد. روبیدیم در حالت عنصری با ویژگی‌هایی شبیه دیگر فلزهای قلیایی، ... ...

دانلود پاورپوینت درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهم حقوق و تکالیف شهروندی

دانلود پاورپوینت درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهم حقوق و تکالیف شهروندی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت حقوق و تکالیف شهروندی درس 22 مطالعات اجتماعی پایه نهمفرمت: پاورپوینت ppt     تعداد اسلاید: 33         پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای     منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی     فونت های استاندارد و ... ...

the New ENGLAND JURNAL of MEDICINE.wmv

the New ENGLAND JURNAL of MEDICINE.wmv ...

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار به تعداد 19 اسلاید که pdf شده است.   مطالعه کار چیست دلایل اهمیت مطالعه کار دو گروه از تکنیک ها در مطالعه کار برخی اهداف کارسنجی برخی اهداف زمان سنجی مراحل انجام کارسنجی و زمان سنجی موفق نمودارهای مورد استفاده در کارسنجی عمده روش ...

Phrasebook Languages.apk

Phrasebook Languages.apk ...

دریافت فایل : Phrasebook Languages.apk

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما