کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 168
  • بازدید دیروز : 280
  • بازدید کل : 242522

پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی رشد - رشد پیش از تولد ، تولد و رشد نوزاد


پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی رشد - رشد پیش از تولد ، تولد و رشد نوزاد

پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی رشد - رشد پیش از تولد ، تولد و رشد نوزاد در 17 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx همراه با تصاویر مرتبط هر اسلاید

 

لینک دانلود پاورپوینت در پایین صفحه

 

متن اصلی فصل سوم کتاب روانشناسی رشد

دوره تخمک بارور، تقریبا ۲ هفته، از بارورسازی تا لانه گزینی بلاستوسیست در جداره رحم طول می کشد. در طول این مدت، ساختارهایی که به رشد پیش از تولد کمک خواهند کرد، ازجمله جفت و بند ناف، شروع به تشکیل شدن می کنند.

دوره رویانی از لانه گزینی تا هفته هشتم حاملگی به طول می انجامد و در این مدت شالودۀ تمام ساختارهای بدن ریخته می شود. در هفته اول این دوره، مجرای عصبی تشکیل می شود، و دستگاه عصبی شروع به رشد می کند.

اندام های دیگر به دنبال آن سریع رشد می کنند. در پایان این مرحله، رویان به تماس پاسخ می دهد و می تواند حرکت کند. دوره جنینی که از هفته نهم تا پایان حاملگی ادامه دارد، افزایش چشمگیر در اندازه بدن و تکمیل ساختارهای جسمانی را شامل می شود. در انتهای دوره سه ماهه دوم، اغلب نورون های مغز سر جای خود هستند. در آغاز دوره سه ماهه سوم، بین هفته ۲۲ و ۲۶، جنین به سن زنده ماندن می رسد.

مغز به رشد سریع خود ادامه می دهد، و توانایی های حسی و رفتاری تازه ای نمایان می شوند. ریه ها به تدریج جا می افتند، جنین رحم را پر می کند و تولد نزدیک می شود. تأثیر تراتوژنها بر حسب مقدار و طول مدت مواجهه، ساخت ژنتیکی مادر و جنین، وجود یا عدم وجود عوامل زیان اور دیگر، و سن ارگانیزم به هنگام مواجهه، تفاوت دارد. ارگانیزم در حال رشد در مدت دوره رویانی خیلی آسیب پذیر است. پرمصرف ترین تراتوژن قوی Accutane است که برای درمان جوش صورت و پوست مصرف می شود. تأثیر پیش از تولد تعدادی از داروهای دیگر، مانند آسپیرین و کافئین را به سختی می توان از عوامل دیگری که با مصرف دارو همبستگی دارند، جدا کرد.

بچه هایی که از مصرف کنندگان کوکائین، هروئین، یا متادون زاده می شوند، در معرض خطر دامنه وسیعی از مشکلات، از جمله زودرسی، کم وزنی به هنگام تولد، نقایص جسمانی، مشکلات تنفس، و مرگ، در حدود زمان تولد قرار دارند. بچه هایی که مادر آنها سیگار می کشد ،اغلب کم وزن به دنیا می آیند، ممکن است نقایص جسمانی داشته باشند،و در معرض خطر مشکلات توجه ،یادگیری و رفتار بلند مدت قرار دارند .

مصرف الکل توسط مادر می تواند به اختلال طیف الکل جنینی منجر شود.نشانگان الکل جنینی ، رشد جسمانی آهسته ،نابهنجاری های صورت و اختلالات ذهنی را شامل می شود . نوع خفیف تر - اختلال عصبی _ رشدی مرتبط با الکل _کودکانی را مبتلا می کند که مادر انها مقادیر کمتری الکل مصرف کرده اند . واجهه پیش از تولد با سطح بالای تشعشع، جیوه، سرب، dioxine ، و PCB، به نقایص جسمانی و آسیب مغزی جدی منجر می شود.

مواجهه در سطح پایین نیز با نقایص شناختی، و هیجانی و اختلالات رفتاری ارتباط دارد. از بین بیماری های عفونی، سرخجه موجب دامنه وسیعی از نابهنجاری ها می شود. ویروس نقص دستگاه ایمنی انسان (HIV)، که مسبب ایدز است، به آسیب مغزی، تأخیر در رشد ذهنی و حرکتی، و مرگ زود هنگام منجر می شود. سیتومگالوویروس، تبخال ساده ۲ و توکسوپلاسموز نیز می توانند برای رویان و جنین بسیار زیان آور باشند.

سوء تغذیه پیش از تولد می تواند به کم وزنی به هنگام تولد، صدمه اندام، و توقف رشد دستگاه ایمنی منجر شود. غنی سازی ویتامین مواد معدنی، از جمله اسید فولیک، می تواند از عوارض پیش از تولد و تولد پیشگیری کند. استرس هیجانی شدید با تعدادی از عوارض حاملگی ارتباط دارد، و ممکن است برای همیشه عملکرد عصبی جنین را تغییر دهد و بنابراین، واکنش پذیری آینده به استرس را تشدید کند. با تأمین حمایت عاطفی برای مادر می توان تأثیر آن را کاهش داد. مغایرت عامل Rh - مادر Rh منفی که جنین Rh مثبت را حامله است . می تواند به محرومیت از اکسیژن، صدمه مغزی و قلبی، و مرگ بچه بیانجامد. غیر از خطر نابهنجاری های کروموزومی در زنان مسن، سن مادر تا ۳۰ الی ۴۰ سالگی، علت اصلی مشکلات پیش از تولد نیست. ضعف سلامتی و مخاطرات محیطی مرتبط با فقر، عوامل پیش بین نیرومندتری برای عوارض حاملگی هستند.

مشکلات غیر منتظره، مانند پری اکلامپسی، می توانند ایجاد شوند، مخصوصا در مادرانی که مشکلات سلامتی از پیش موجود داشته اند. مراقبت بهداشتی پیش از تولد برای زنانی که بعید است در صدد آن برایند، از جمله آنهایی که جوان، مجرد، و فقیر هستند، خیلی حیاتی است. در مرحله اول زایمان، انقباض ها دهانه رحم را باز می کنند. در مرحله دوم، مادر احیا می کند میل شدیدی دارد که بچه را از طریق مجرای زایمان فشار دهد. در مرحله آخر، جفت خارج می شود.

در طول زایمان، بچه ها سطح بالایی از هورمونهای استرس را تولید می کنند که به آنها کمک می کنند محرومیت از اکسیژن را تحمل کنند، ریه ها را برای تنفس تمیز کرده و آنها را برای حالت هوشیاری بعد از تولد برانگیخته می کنند. نوزادان، سر بزرگ، بدن کوچک، و ویژگی های چهره ای دارند که باعث می شوند بزرگسالان احساس کنند دوست دارند آنها را در آغوش بگیرند. مقیاس آپگار، وضعیت جسمانی بچه را بعد از تولد ارزیابی می کند. زایمان طبیعی یا حاضر و آماده، کلاس هایی را شامل می شود که در آنها والدین آینده از زایمان، روش های آرمیدگی و تنفس برای بی اثر کردن درد، و مربیگری در طول زایمان، آگاه می شوند. حمایت اجتماعی همسر، خویشاوند یا همراه، طول زایمان و بروز عوارض زایمان را کاهش می دهد.

زایمان خانگی برای زنان سالمی که پزشک و مامای آموزش دیده به آن کمک کنند، امن است، ولی مادرانی که در معرض خطر هرگونه عوارضی قرار دارند، امن تر است در بیمارستان زایمان کنند. دستگاههای کنترل کننده جنین، به نجات جان خیلی از بچه هایی که به علت عوارض حاملگی و زایمان در معرض خطر آنوکسی قرار دارند، کمک می کنند. با این حال، در صورتی که به طور منظم از آنها استفاده شود، ممکن است بچه را در معرض خطر تشخیص قرار دهند در حالی که واقعا در معرض خطر قرار ندارند.

استفاده از داروهای بی حسی و بیهوشی برای کنترل درد، گرچه در زایمان های دشوار، ضروری است، اما می تواند زایمان را طولانی کند و برای سازگاری نوزاد عوارض منفی داشته باشد. زایمان های سزارین در موارد اضطراری پزشکی و بیماری جدی مادر، و برای بچه هایی که در وضع کفل قرار دارند، موجه هستند.

با این حال، خیلی از زایمان های سزارین غیر ضروری انجام می گیرند. کم وزنی به هنگام تولد، که در بچه های زاده شده از زنان فقیر بسیار شایع است، علت اصلی مرگ و میر نوزاد و بچه و تعدادی از مشکلات رشد است. در مقایسه با بچه های زودرس که وزن آنها از نظر مدت زمانی که در رحم بوده اند مناسب است، بچه های سبک تر از حد انتظار یانارس معمولا مشکلات بادوام تری دارند. در صورتی که بچه ها آسیب تولد را تجربه کنند، محیط خانوادگی حمایت کننده می تواند به بازگرداندن رشد آنها کمک کند. حتی بچه هایی که عوارض تولد نسبتا جدی دارند می توانند با کمک تجربیات مطلوب با والدین، خویشاوندان، همسایگان، و همسالان، بهبود یابند. بازتاب ها واضح ترین الگوهای رفتار سازمان یافته نوزادان هستند.

برخی بازتاب ها ارزش بقا دارند، دیگران شالوده مهارت های حرکتی ارادی را تشکیل می دهند و بازتاب های دیگر به والدین و بچه ها کمک می کنند تا تعامل رضایت بخشی برقرار کنند. نوزادان در پنج حالت برانگیختگی گردش می کنند، اما بیشتر وقت خود را در خواب می گذرانند. خواب حداقل از دو مرحله تشکیل می شود: خواب با حرکت سریع چشم (REM) و خواب بدون حرکت سریع چشم (NREM). نوزادان ۵۰ درصد زمان خواب را در خواب REM سپری می کنند، که تحریک لازم را برای رشد دستگاه عصبی مرکزی آنها تأمین می کند.

بچه گریان احساسات عمیق ناراحتی را در بزرگسالان مجاور تحریک می کند.شدت گریه و تجربیاتی که به آن منجر شده اند، به والدین کمک می کنند تا تشخیص دهند چه اشکالی پیش امده است. بعد از اینکه تغذیه و عوض کردن پوشک امتحان شده باشند، بلند کردن کودک و قرار دادن آن روی شانه، تکان دادن آن و راه رفتن، مؤثرترین روش آرام کردن است. و حواس لامسه، چشایی، بویایی و شنوایی هنگام تولد کاملا رشد یافته هستند. نوزادان نسبت به درد حساسند، مزه های شیرین را ترجیح می دهند و به سمت بوی پستان شیرده مادر خودگرایش دارند. آنها می توانند چند الگوی صوتی را تشخیص دهند و صداهای پیچیده را ترجیح می دهند. آنها نسبت به گفتار انسان خیلی حساس هستند، می توانند صداهای هر گونه زبان انسان را تشخیص دهند و صدای مادر خودشان را ترجیح می دهند. بینایی، کم رشد یافته ترین حس نوزاد است. هنگام تولد، توانایی تمرکز و تیزی بینایی محدود هستند.

نوزادان هنگام کاوش میدان دیداری، مجذوب چیزهای درخشان می شوند. ولی در تشخیص رنگ ها مشکل دارند. پرمصرف ترین وسیله ارزیابی رفتار نوزادان، مقیاس ارزیابی رفتاری نوزاد برازلتون است. این مقیاس به پژوهشگران کمک کرده است تا از تفاوت های فرهنگی در رفتار نوزادان آگاه شوند شوند. گاهی از این مقیاس برای آموزش دادن به والدین درباره توانایی نوزاد استفاده می شود. و به دنیا آمدن بچه تازه، هیجان انگیز، اما استرس زاست. در صورتی که والدین رابطه مثبت و حمایت اجتماعی و درآمد کافی داشته باشند، مشکلات سازگاری معمولا موقتی هستند.

 


مبلغ واقعی 39,900 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 31,920 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1025

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

ماساژ اعضای خانواده آغاز راه سلامت ماندگار به دوره مجازی ماساژ کاریز خانواده یک دوره آموزشی مجازی که برای تقویت روابط شما و ارتقای سلامت کلی در خانواده شما طراحی شده است، خوش آمدید. در این سفر متحول کننده، همزمان با یادگیری تکنیک ... ...

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

درباره کتابخلاصه کتاب روح تسخیر ناپذیر از مایکل سینگر برای اون‌دسته از افرادی نوشته شده که تحت‌تاثیر مشکلات روزمره‌ی زندگی هستن؛ برای اون‌هایی که به‌دنبال راهی برای رهایی از زنجیرهای فکری و احساسی می‌گردن و می‌خوان از زندگی در لحظه‌های حال لذت ببرن.این کتاب نگاه خاصی به ... ...

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

lectric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)   In order to create a reliable, safe and cost-effective electric vehicle with acceptable range, battery charging time, battery life and driving performance, it ... ...

Heating Systems: Design, Applications and Technology

Heating Systems: Design, Applications and Technology

Heating Systems: Design, Applications and Technology"Heating Systems: Design, Applications and Technology first discusses the development of different types of district heating systems, highlighting the main features of low temperature district heating and discussing ... ...

دانلود خلاصه مفید جدال دو اسلام

خلاصه مفید  درس جدال دو اسلام  مناسب آزمون استخدامی  ۸۵ صفحه ...

دانلود پاورپوینت گروه درمانی در طلاق

موضوع: sharpگروه_درمانی_طلاقاسلاید ۱۷ ...

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژی‌های پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینه‌هاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت‌گذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf مقدمه ای بر نظریه ی هنر   ... ...

انسان روح است نه جسد.pdf

انسان روح است نه جسد.pdf

انسان روح است نه جسد.pdf ... ...

Injection techniques.pdf

Injection techniques.pdf in musculoskeletal medicine ...

دریافت فایل : Injection techniques.pdf
FIGURINO DI MODA.pdf

FIGURINO DI MODA.pdf

FIGURINO DI MODA.pdf ... ...

دریافت فایل : FIGURINO DI MODA.pdf
دانلود مجموعه اشعار سهراب سپهری هشت کتاب شامل کتابهای  _مرگ رنگ-زندگی خواب ها- اندر آفتاب-صدای پای آب-ما هیچ نگاه)

دانلود مجموعه اشعار سهراب سپهری هشت کتاب شامل کتابهای _مرگ رنگ-زندگی خواب ها- اندر آفتاب-صدای پای آب-ما هیچ نگاه)

این مجموعه دانلودی  تحت عنوان هشت کتاب شامل   کتابهای زیر است که همگی در یک مجموعه تقدیم میگردد کتاب مرگ رنگ: سهراب سپهری در دفتر شعری مرگ رنگ، که در سال 1330 به انتشار رسیده است، نشان می‌دهد که فضای اشعار احساساتی و خام ویژه‌ی دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته و شعر و زبان ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل عنصر روبیدیم در 26 اسلاید

روبیدیوم (به انگلیسی: Rubidium) با نشانهٔ شیمیایی آربی(به انگلیسی: Rb) و عدد اتمی ۳۷ از عنصرهای گروه نخست جدول تناوبی عناصر است. روبیدیم یک فلز قلیایی نرم و به رنگ نقره‌ای - سفید است و جرم اتمی آن ۸۵٫۴۶۷۸ می‌باشد. روبیدیم در حالت عنصری با ویژگی‌هایی شبیه دیگر فلزهای قلیایی، ... ...

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما