کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سها - فروشگاه محصولات فایلی سُها (بانک پاورپوینت)

کافی نت سُها * * * تهیه و ارائه انواع مقالات ، پروژه های دانشجویی ، تحقیق ، پاورپوینت ؛ با قیمت های مناسب

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد سایت soha20.ir چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 253
  • بازدید کل : 241245

پاورپوینت علم ورزش و تأثیر ورزش بر بیماریهای قلبی


پاورپوینت علم ورزش و تأثیر ورزش بر بیماریهای قلبی

پاوروینت با موضوع علم ورزش و تأثیر ورزش بر بیماریهای قلبی در 34 اسلاید با فرمت pptx  به همراه تصاویر مربوط ، کامل و جامع جهت ارائه . در ادامه مطلب آماده دانلود می باشد .

                                                                           

بخشی از متن و تصاویر مربوط به پاورپوینت :

 ورزش - بیماری قلبی

مقدمه

وَرزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی‌ای گفته می‌شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزه‌ای از این اهداف انجام می‌گیرد.

رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می‌کنند. ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.

امروزه ورزش زنان نيز جايگاه خاصي در مجامع بين المللي پيدا کرده است.

واژه‌ ورزش‌ که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام‌ تصويب‌ قانون‌ ورزش‌ اجباري‌ در مدارس در 16 شهريور ماه‌ 1306 ‌ به طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس‌ واژگان‌ دولتي‌ ايران‌ شده‌ است‌.

ورزش و تقویت قوای بدنی و مهارت در جنگ و سواری و تیراندازی و راهپیمائی از اصول متداول این مردم بوده است قومی که دائما در حال کوچیدن و منازعه با بومی‌های محلی بوده و بقهر و غلبه زمینها و کشتزارها را تصاحب می‌‌کرده قطعا باید چالاک و سلحشور و بردبار و قوی اندام باشند.

این مردم بتدریج شهر نشین شده و ده و شهر و قصبه بوجود آورده‌اند از وقتیکه آریانها شهر نشین شدند همیشه مورد هجوم شعبه دیگر آریائیها – سکاها واقع شدند

آنچه از اخلاق و آداب این زمان روشن است حالت آماده گی قوم آریائی برای حرکت و جنگ و دفاع بوده و در این عصر کشت غلات کاملاً مرسوم شده و در دهات و قصبات مزارع رونق بیشتری یافتند.

تربیت حیوانات اهلی را عملی ساخته و اسب و سگ از نظر فوایدی که در جنگ و سفر و حضر و نگهبانی رمه و گله داشتند بیشتر اهمیت داند.

علم ورزش

علم ورزش ، علمی است که در آن به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود و هدف از این علم آن است که علاقه مندان به ورزش از این طریق پی به کلیه مسائل مربوط به علوم ورزش برده و آن را بکار بندند تا کمتر دچار آُسیب شده و همچنین از طریق علم ورزش مهارت خود را در هر رشته ورزشی افزایش دهند .

آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت یافته است . هر یک از دانش ها و فروغ معرفت های انسانی در قرن بیستم به صورت دریای پهناور در آمده است به طوری که در هر یک از رشته های علوم باید سال ها وقت صرف کرد تا در آن تخصص یابد و به مقام شامخی برسد ، نه تنها ناگزیر است از برگزاری مسابقه آن علم یا فن در جهان آگاه گردد و از بزرگان آن رشته تاسی جوید و پیش برود ، بلکه همین فرد باید علاقمند به این رشته هم باشد و همین موارد لزوم داشتن اطلاعات کافی و یا معلومات عمومی را ایجاب می کند .

اثرات ورزش بر بیماری های قلبی

اگر بپذیریم که عقل سالم در بدن سالم است و یک فرد با عقل سالم می تواند فرد مفیدی به حال خود و اجتماع باشد، در آن صورت درمی یابیم که چرا جوامع پیشرفته سرمایه گذاری زیادی بر روی این امرخطیر یعنی ورزش می کنند. در متون تاریخی همواره از از ورزشکاران و پهلوانان بعنوان افرادی جسور و جوانمرد یاد می شود. امروزه اثرات مفید ورزش بر ساختار فرهنگی و اجتماعی یک جامعه بر هیچکس پوشیده نیست.

اگر در جامعه ای فرهنگ ورزشی جایگاه مناسب خود را پیدا کند، افرادآن جامعه از سستی و کرختی رهایی می یابند و علاوه بر بالا رفتن نیروی کار، از صرف هزینه های گزاف درمان بیماریها کاسته می شود. چون در هنگام ورزش موادی بنام آندورفین در بدن زیاد می شود و دستگاه گردش خون اکسیژن را به تمام بافتهای بدن به مقدار کافی می رساند، یک ورزشکار همواره شاداب بوده و از نشاط کافی برخوردار است. بنابراین نیازی به مواد مخدر برای دستیابی به نشاط ندارد. از طرفی نشاط ورزشی یک نشاط پایداراست و روز بروز سلامتی و نیروی فرد را افزایش می دهد. اما سرخوشی از مواد مخدر یک سرخوشی کاذب وناپایدار بوده و به مرور نیروی فرد را تحلیل برده و او را به کام مرگ می فرستد. در سایه ورزش افراد اجتماع ، افرادی منطقی، منضبط ، با اخلاق و با گذشت خواهند شد. در هنگام ورزش همراه با سمومی که از طریق عرق کردن از بدن دفع می شوند ، پلیدیها و زشتی ها جای خود را به نشاط ، طراوت و انسانیت خواهند داد و یک روح آزاد پرورش خواهد یافت.

در یک انسان بالغ جوان ورزشکار در خلال ورزش سنگین، برون ده قلب ممکن است از حالت عادی که 6 لیتر در دقیقه است ، به 25 لیتر در دقیقه یا بیشتر برسد، مصرف اکسیژن از 250 میلی لیتر در دقیقه به 1500 میلی لیتر در دقیقه افزایش یابد، و ضربان قلب ممکن است از حالت عادی که 72 تا در دقیقه است به 180 تا در دقیقه افزایش یابد. افزایش نیاز بدن به اکسیژن، به منظور برآورده کردن نیازهای سوخت و ساز در خلال ورزش با افزایش چشمگیر برون ده قلب ( حجم ضربه ای × تعداد ضربان قلب ) و یا جذب بیشتر اکسیژن توسط بافتها از مویرگها برآورده می شود. در یک انسان بالغ جوان ورزشکار در حال استراحت، خون شریانی حاوی 18 میلی لیتراکسیژن در هر دسی لیتر خون و خون وریدی حاوی 14 میلی لیتراکسیژن در هر دسی لیتر خون می باشد. بنابراین اختلاف اکسیژن شریانی و وریدی در حال استراحت در حدود 4 میلی لیتر اکسیژن در هر دسی لیتر خون می باشد. در خلال ورزش ، افزایش در برون ده قلب حتی اگر به حداکثر مقدار ممکن هم برسد به آن اندازه کافی نیست که بتواند احتیاجات متابولیک بدن را برآورده نماید و مکانیزمی که در اینجا به کمک بدن می آید جذب زیاد اکسیژن توسط بافتها از مویرگها در خلال ورزش است که آنقدر اکسیژن را جذب می کند که اکسیژن وریدی بطور چشمگیری کم شده و اختلاف اکسیژن شریانی و وریدی در حال ورزش به 14 میلی لیتر اکسیژن در هر دسی لیتر خون می رسد.


مبلغ واقعی 89,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 75,650 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 2206

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf ... ...

دریافت فایل : روانشناسی افسردگی.pdf
سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

گوش کردن به سابلیمینال به معنای گوش دادن به پیام‌ها یا اطلاعاتی است که به صورت ناخودآگاه به فرد منتقل می‌شوند. این پیام‌ها معمولاً به طور زیرآگاهی تأثیر می‌گذارند و به طور مستقیم در سطح آگاهی فرد قرار نمی‌گیرند. پخش زیرآگاه پیام‌ها این می‌تواند از طریق موسیقی، متن‌های ... ...

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf ... ...

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf ... ...

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf ... ...

دریافت فایل : انقراض ششم.pdf
تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf ... ...

دریافت فایل : تمدن اسلام و عرب.pdf
کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf

کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf

کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf ... ...

ما نمیمیریم.pdf

ما نمیمیریم.pdf

ما نمیمیریم.pdf گفتگوهای عجیب جرج اندرسون با دنیای ماورا و زندگی پس از مرگ   ... ...

دریافت فایل : ما نمیمیریم.pdf
تاریخ مصور جهان دنیای بستان.pdf

تاریخ مصور جهان دنیای بستان.pdf

تاریخ مصور جهان دنیای باستان.pdf انسان های عصر حجر،مصر باستان،یونان باستان و امپراطوری روم چگونه زندگی میکردند ؟ ... ...

H Douglas Brown Principles of Language.pdf

H Douglas Brown Principles of Language.pdf

H Douglas Brown Principles of Language.pdf ... ...

دستنویس کتاب بوف کور.pdf

دستنویس کتاب بوف کور.pdf

دستنویس کتاب بوف کور.pdf ... ...

ابراهیم ویکتوری خدا دین علم بخش.mp3

ابراهیم ویکتوری خدا دین علم بخش.mp3 ...

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv ... ...

TahlilGaran TDictionary.apk

TahlilGaran TDictionary.apk ...

دریافت فایل : TahlilGaran TDictionary.apk

حج روزه زکات طهارت عقیده متفرقه نماز.pdf

حج روزه زکات طهارت عقیده متفرقه نماز.pdf ...

لسان الاعرب.pdf

لسان الاعرب.pdf

لسان الاعرب.pdf ... ...

دریافت فایل : لسان الاعرب.pdf
داستان راستان جلد2.pdf

داستان راستان جلد2.pdf

داستان راستان جلد2.pdf ... ...

دریافت فایل : داستان راستان جلد2.pdf
پاورپوینت بازاریابی تجربی و استراتژی های آن

پاورپوینت بازاریابی تجربی و استراتژی های آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی تجربی و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف بازاریابی تجربی اهمیت بازاریابی تجربیدلایل اهمیت بازاریابی تجربی مزایای بازاریابی تجربی وظیفه‌ بازاریابان تجربیمقایسه ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان دیرینه شناسی شاخه کیسه تنان در 43 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان دیرینه شناسی شاخه کیسه تنان در 43 اسلاید

کیسه‌تنان نامی بود که در قدیم به شاخه‌ای از بی‌مهرگان داده می‌شد. در طبقه‌بندی‌های جدید بخش بزرگی از آن شاخه را جدا کرده و با نام مرجانیان می‌شناسند. حیواناتی از قبیل هیدر، مرجان، شقایق دریایی، و عروس دریایی در این گروه قرار داشتند. طول عمر این جانوران متفاوت است. مثال: ... ...

دانلود جزوه دستگاه غدد دانشگاه شهید بهشتی

دانلود جزوه دستگاه غدد دانشگاه شهید بهشتی

دانلود جزوه دستگاه غدد دانشگاه شهید بهشتی   غده مجموعه ای از سلول هاست که موادشیمیایی تولید و ترشج کرده و بیرون می دهد. غده موادی را از خون انتخاب کرده و بیرون می کند، روی آنها فرایندهایی انجام می دهد و موادشیمیایی حال را برای استفاده در یک نقطه از بدن آزاد می کند. برخی ... ...

دانلود کتاب صوتی  قدرت ذهن ناخودآگاه( از پرفروشترین کتاب‌های 1403)

دانلود کتاب صوتی قدرت ذهن ناخودآگاه( از پرفروشترین کتاب‌های 1403)

قدرت ذهن ناخودآگاه شما نوشته دکتر جوزف مورفی ترجمه رامین بختیاری کتاب صوتی قدرت ذهن ناخودآگاه شما از جمله کتاب های پرفروش سال است که در مقدمه مولف آمده است:  با این کتاب زندگی خود را متحول کنید..من با چشم خود دیده ام که معجزه ها در همه جای دنیا و برای هر قشری از مردم ... ...

دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی(از پرفروش ترین کتاب های سال)

دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی(از پرفروش ترین کتاب های سال)

کتاب صوتی  یک عاشقانه آرام  نادر ابراهیمی  از پرفروش ترین کتاب های سال  با صدای #پیام_دهکردی ... ...

استان فارس - کافی نت سها - 07144532022

کلیه حقوق این سایت برای مدیر و نویسنده سایت محفوظ است. دوستانی که مایل هستند می توانند از طریق بازاریابی با ما همکاری نمایند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما